arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۴۸ برابر حد مجاز رسید

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۴۸ برابر حد مجاز رسیده که برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و کودکان مشکل‌آفرین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۴۸ برابر حد مجاز رسیده که برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و کودکان مشکل‌آفرین است.

علی ملاشاهی اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان ظهر امروز به 48 برابر حد مجاز رسیده که برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و کودکان مشکل‌آفرین است.

رئیس گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شعاع دید افقی در زاهدان به 500 متر تقلیل پیدا کرده، گفت: غلظت آلاینده‌ها تا پایان امروز کاهش می‌یابد و در ادامه کاهش دمای هوا را خواهیم داشت به نحوی که در نوار شمالی استان بین 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد کاهش دما رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه مطابق داده‌های هواشناسی بیشینه دما و میزان غلظت آلاینده‌ها تا ساعت 13 امروز به ثب رسیده، افزود: طبق داده‌های ایستگاه هواشناسی فرودگاهی ایرانشهر دید افقی این شهرستان 500 متر برآورد شده است.

ملاشاهی تاکید کرد: اگر چه ترددهای ضروری در محورهای مواصلاتی استان با رعایت نکات ایمنی قابل انجام است، اما تا حد امکان از ترددهای بین شهری خودداری شود.

نظرات بینندگان