arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۷ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱ فروردین ۱۴۰۱؛ از شعار امسال تا دستور حذف پرچم سه‌رنگ افغانستان توسط طالبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


۱۳۵ فوتی در تصادفات چهار روز گذشته
سرهنگ شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: در چهار روز گذشته ۱۳۵ نفر از هموطنان به علت رعایت نکردن مقررات رانندگی فوت کردند.


سئول: کره شمالی دست‌کم چهار راکت را در مدت یک ساعت شلیک کرد
مقام‌های دفاعی سئول اعلام کرده‌اند که کره شمالی دست‌کم چهار راکت را از «راکت‌انداز‌های چندگانه» به سمت دریای زرد پرتاب کرده است. خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقام‌های کره جنوبی گزارش کرد که چهار شلیک در مدت یکساعت از ساعت ۰۷:۲۰ صبح یکشنبه به وقت محلی (۰۱:۵۰ بامداد یکشنبه به وقت تهران) از یک مکان نامعلوم در استان «پیونگان جنوبی» صورت گرفته است


طالبان دستور حذف پرچم سه‌رنگ افغانستان را صادر کرد
بر اساس دستور جدید طالبان که از رسانه‌های افغانستان منتشر شد، از این پس استفاده از پرچم سه رنگ افغانستان که در سال‌های طولانی به‌عنوان نماد ملی در این کشور بود ممنوع اعلام شد. به گفته طالبان، در تمامی ادارات رسمی در بیرون و داخل افغانستان، پرچم‌های سفید امارت اسلامی باید به اهتزاز درآورده شود.


چاووش اوغلو: روسیه و اوکراین در"مسائل مهم" به توافق نزدیک شده اند
وزیر امورخارجه ترکیه گفت: روسیه و اوکراین درمورد "مسائل مهم " به رسیدن به توافق نزدیک شده اند و دربرخی مسائل نیز در یک قدمی توافق هستند.


هشدار وزارت بهداشت درباره درباره زایمان‌های زودرس خودخواسته در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱
معاون درمان وزارت بهداشت ضمن هشدارنسبت به انجام سزارین همزمان با تاریخ تقویمی خاص گفت: طبق بیانیه سازمان جهانی بهداشت انجام سزارین به عنوان یک روش تولد برای نجات مادر و نوزاد در حد ۱۰ تا ۱۵ درصد منطقی است و بیش از این میزان نه تنها منفعتی برای مادر و نوزاد ندارد بلکه برعکس مادر و نوزاد را در معرض مخاطرات قرارمی دهد.


رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.


پیام نوروزی رئیسی
رئیس جمهور با بیان اینکه در سال جاری ان‌شاالله مسئله اشتغال مسئله اول ماست اظهار داشت: بیکاری منشاء همه مصیبت‌های اقتصادی و اجتماعی است و حمایت از تولید در صدر برنامه‌های دولت خواهد بود.


پیام نوروزی وزیر خارجه آمریکا با شعری از حافظ
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، نوروز را به کسانی که از "تهران تا لس‌آنجلس و از دره فرغانه تا هندوکش" و مردم بی‌شماری که نوروز را جشن می‌گیرند، خانواده‌ها و دوستان‌شان که "سفره هفت سین را می‌چینند و از هفت میوه" لذت می‌برند، و با شیرینی‌های مانند "باقلوا و نخودچی" از مهمانان پذیرایی می‌کنند، تبریک گفت.


هشدار زلنسکی درباره وارد شدن به جنگ جهانی سوم
«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین امروز یکشنبه تأکید کرد شکست تلاش‌ها برای مذاکره با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به معنی آغاز جنگ جهانی سوم است.وی افزود: «من برای مذاکره با او آماده هستم. الان دو سال است که آماده این کار هستم. فکر می‌کنم ما نمی‌توانیم بدون مذاکره به این جنگ پایان بدهیم.»


گوگل با تغییر لوگوی خود به استقبال نوروز ۱۴۰۱ رفت
گوگل در مناسبت‌های خاص لوگوی اصلی موتور جستجوی خود را تغییر می‌دهد و حالا همزمان با جشن باستانی «نوروز» حال و هوای بهاری گرفته است. متاسفانه مانند سال‌های گذشته، این لوگو برای کاربران ایرانی قابل مشاهده نیست، اما در کشور‌هایی مانند ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان و ازبکستان نمایش داده می‌شود.


رکورد ورود خودرو به جزیره قشم شکسته شد
سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با ورود بیش از ۱۹ هزار دستگاه خودرو در ۷۲ ساعت گذشته(۲۵ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۰) رکورد ورود خودرو به این جزیره از مسیر بندر پهل به لافت شکسته شد.


بکهام حساب اینستاگرام خود را موقتا به یک پزشک اوکراینی انتقال داد
دیوید بکهام ستاره فوتبال بریتانیا حساب اینستاگرام خود را موقتا به ایرینا کوندراتووا، رئیس یک مرکز درمانی از خارکیف منتقل کرد تا او بتواند فعالت پزشکان اوکراینی را در شرایط جنگی به ۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار فالوئر نشان دهد.

ماجرای سرقت موزه کارتون تبریز
سرقت موزه کارتون تبریز خبری بود که در شبانه روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد اما واقعیت جریان چیز دیگری بود. در بررسی این خبر مشخص شد شهرداری تبریز به عنوان مالک این مجموعه به علت اختلاف با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وسایل موجود در موزه را جمع آوری کرده است.


اظهارات گروسی درباره انجام نشدن توافق اساسی در سفر اخیرش به تهران
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» در پاسخ به سؤالی در ارتباط با موضوع شفافیت درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت اگر ایران خواهان بازگشت به روال عادی است باید شفافیت داشته باشد.

 

 

 

نظرات بینندگان