arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱

حزب الله: هر کس پیشنهاد ایران در زمینه برق را نپذیرد، مسئول مستقیم مشکلات لبنانی‌هاست

هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود، زمانی که پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تامین برق لبنان با امکانات عالی مطرح می‌شود؛ آن هم بدون اینکه ایران در ازای این پیشنهاد چیزی بخواهد و تنها به دنبال کمک به لبنان است، برخی از مقامات لبنانی چنین پیشنهادی را بر خلاف منافع ملت و کشور خود رد می‌کنند. آنها قبول می‌کنند که در سایه تاریکی و شکست و ضعف بمانند. این افراد از از آمریکا می‌ترسند و بنابراین هرکسی که پیشنهاد ایران برای تامین برق لبنان و کمک به این کشور برای تامین مواد غذایی را رد کند مسئول مستقیم مصیبت‌هایی است که لبنانی‌ها به آن دچار می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان اعلام کرد هرکسی که پیشنهاد ایران برای کمک به لبنان را در زمینه برق رد کند مسئول مستقیم مصیبت‌های مردم است.

سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در یک مراسم یادبود اعلام کرد، محال است کسی قدم در راه مقاومت بگذارد و آن را بشناسد و صداقت رهبران مقاومت را درک کند؛ اما آن را کنار بگذارد. ملت ما و طرفداران مقاومت همواره تاکید کرده‌اند که گزینه همیشگی آنها مقاومت است و از این گزینه خود حمایت می‌کنند.

هاشم صفی‌الدین ادامه داد، درست است که آمریکا ما را تحت فشار قرار می‌دهد؛ اما کسانی که درهای لبنان را به روی آمریکایی‌ها باز کرده‌اند برخی طرف‌های داخلی وابسته به واشنگتن هستند که افکار و اهداف آمریکا را با خود حمل می‌کنند و یا برخی طرف‌هایی که از آمریکا می‌ترسند.

وی تصریح کرد، لبنان در حال تجربه یک بحران خفه کننده در نتیجه کمبود و عدم وجود سوخت است و حتی اگر سوخت نیز موجود باشد قیمت آن بسیار بالاست. همچنین لبنان مشکلات زیادی در زمینه برق و آب دارد و بنابراین اکنون یک خطر واقعی در برابر امنیت غذایی لبنان وجود دارد؛ به ویژه در زمینه اقلام ضروری همانند گندم و دارو. این بحران فشار بیشتری به لبنان وارد می‌کند. دولت نیز بنا به دلایل بسیاری برای حل مشکل اقتصادی کشور با چالش‌های زیادی روبرو شده و حتی اگر راه حلی نیز وجود داشته باشد اجرای آنها مستلزم زمان طولانی است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود، زمانی که پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تامین برق لبنان با امکانات عالی مطرح می‌شود؛ آن هم بدون اینکه ایران در ازای این پیشنهاد چیزی بخواهد و تنها به دنبال کمک به لبنان است، برخی از مقامات لبنانی چنین پیشنهادی را بر خلاف منافع ملت و کشور خود رد می‌کنند. آنها قبول می‌کنند که در سایه تاریکی و شکست و ضعف بمانند. این افراد از از آمریکا می‌ترسند و بنابراین هرکسی که پیشنهاد ایران برای تامین برق لبنان و کمک به این کشور برای تامین مواد غذایی را رد کند مسئول مستقیم مصیبت‌هایی است که لبنانی‌ها به آن دچار می‌شوند.

وی اظهار داشت، به نظر می‌رسد برخی از آنها هنوز متوجه فاجعه‌ای که لبنان با آن دست به گریبان است نشده‌اند و باید به آنها بگوییم لبنان در معرض یک فاجعه اجتماعی و انسانی و معیشتی است. ما یک طبقه سیاسی داریم که اکثر اوقات قادر به درک حجم خطراتی که پیش روی ما قرار دارد، نیست.

هاشم صفی الدین تاکید کرد که جهان امروز تغییر کرده است. حقایق تغییر کرده، منطقه تغییر کرده ،معادلات در جهان در حال تغییر است و لبنان نیز به ناچار تحت تاثیر اتفاقات دنیا قرار خواهد گرفت. رژیم صهیونیستی امروز وارد جنگ با لبنان نمی‌شود؛ چرا که از نتیجه آن اطمینان ندارد و می‌داند که قادر به از بین بردن مقاومت نیست؛ مقاومتی که هیچ ترسی از اشغالگران ندارد.

این مسئول حزب‌الله تصریح کرد، بنابراین دشمنان در حال توطئه چینی برای اجرای پروژه‌هایی هستند که مردم لبنان را خسته کنند تا از حمایت از مقاومت و رویکرد آن دست بکشند. اما خداوند متعال اراده کرده که مقاومت در خدمت یک مسئله بزرگ و یک دستاورد گسترده و پیروزی‌هایی باشد که تاریخ آنها را به دست رزمندگان و شهدا می‌نویسد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که هفته گذشته به بیروت سفر کرده بود در حاشیه این سفر و دیدار با مقامات لبنانی اظهار داشت: در ملاقاتی که یک ماه پیش در مونیخ با آقای نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان داشتم به ایشان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد دو ایستگاه یک هزار مگاواتی برق در لبنان و توسعه همه جانبه همکاری‌های تجاری و اقتصادی اعلام کردم.

نظرات بینندگان