arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

حمله به ۳ طلبه در حرم امام رضا (ع)؛ یک طلبه شهید شد / ضارب بازداشت شد / دادستان مشهد: ۵ تن در این رابطه دستگیر شدند؛ ضارب تبعه خارجی است

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله به ۳ طلبه در حرم مطهر رضوی؛ یک طلبه شهید شد  / ضارب بازداشت شد / دادستان مشهد: ۵ تن در این رابطه دستگیر شدند؛ ضارب تبعه خارجی استهمزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

جزئیات جدید درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند

ایرنا نوشت: این ۳ طلبه از طلاب جهادی بودند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند. آنها در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند. یکی از طلاب با زبان روزه بعد از زیارت حضرت رضا در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند 

// تکمیلی

تسنیم نوشت: در حادثه سوءقصد به ۳ طلبه در حرم مطهر رضوی، متاسفانه یک طلبه به شهادت رسید و یکی از طلبه‌های مجروح شده وضعیت نامساعدی دارد.

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: 5 نفر در خصوص حادثه امروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه، یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند، افزود: کار تحقیق در رابطه با حادثه امروز حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در حال پیگیری است؛ ضارب فردی با تبعه خارجی است، اطلاعات تکمیلی بعد از مشخص شدن موضوع ارائه خواهد شد.

نظرات بینندگان