arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۲ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

گوگل از مولتی‌سرچ رونمایی کرد: امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های گوگل که اخیرا به این جستجوگر اضافه شده، امکان جستجوی همزمان متن و تصویر است. «Multisearch» ویژگی جدید Google Lens است که اکنون بصورت آزمایشی در نسخه‌های بتای اندروید و iOS در دسترس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرارو: یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های گوگل که اخیرا به این جستجوگر اضافه شده، امکان جستجوی همزمان متن و تصویر است. «Multisearch» ویژگی جدید Google Lens است که اکنون بصورت آزمایشی در نسخه‌های بتای اندروید و iOS در دسترس است.

Multisearch روش کاملا جدیدی برای جستجو است؛ این قابلیت به این دلیل به گوگل اضافه شده که گاهی اوقات افراد نمی‌توانند با استفاده از کلمات آنچه را که جستجو می‌کنند توصیف کنند. با گرفتن و یا آپلود کردن یک تصویر در گوگل لنز و سپس کشیدن انگشت به بالا در پانل نتایج و ضربه زدن روی دکمه جدید «افرودن به جستجو» می‌توان همزمان با متن و تصویر به جستجوی یک موضوع پرداخت.

گوگل از مولتی‌سرچ رونمایی کرد: امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان

ویژگی Multisearch این امکان را کاربران می‌دهد تا در خصوص چیزی که جستجو می‌کنند سوال بپرسند و یا جستجوی خود را بر اساس رنگ، مارک یا ویژگی بصری اصلاح کنند. به عنوان مثال می‌توانید از یک لباس آبی رنگ عکس بگیرید و عبارت «زرد» را جستجو کنید تا همان لباس را در رنگ زرد جستجو کنید. یا از میزغذا خوری خود عکس بگیرید و عبارت «میز قهوه خوری» را جستجو کنید تا ست میز قهوه خوری آن را پیدا کنید و یا اگر نام یک گیاه را نمی‌دانید، از آن عکس بگیرید و عبارت "دستورالعمل‌های مراقبت" را جستجو کنید.

گوگل با استفاده از آخرین پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی به ویژگی جستجوی چندگانه لنز دستیابی پیدا کرده است. به عنوان مثال دیگر می‌توانید از چرخ دنده‌های شکسته یک دوچرخه عکس بگیرید و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه تعمیر آن دریافت کنید. ویژگی multisearch لنز گوگل اکنون در نسخه بتا در ایالات متحده در دسترس است و می‌توان از برنامه Google در اندروید و iOS به آن دسترسی داشت.

 

نظرات بینندگان