arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

لاوروف: هدف عملیات روسیه در اوکراین پایان دادن به سلطه جهانی آمریکاست

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» تصریح کرد که مسکو تسلیم فشار‌های کشور‌های خارجی نمی‌شود و هدف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین پایان دادن به طرح‌های آمریکا برای سلطه جهانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه 24» تصریح کرد که مسکو تسلیم فشارهای کشورهای خارجی نمی‌شود و هدف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین پایان دادن به طرح‌های آمریکا برای سلطه جهانی است.

وی در این خصوص توضیح داد: «عملیات نظامی ما برای پایان دادن به گسترش غیرمسئولانه و مسیر غیرمسئولانه به سمت سلطه ایالات متحده و تحت نظر آن‌ها، بقیه کشورهای غربی در صحنه جهانی طراحی شده است. این سلطه با نقض فاحش قوانین بین المللی و مطابق با برخی قوانین ناشناخته که گهگاهی وضع می‌شود، ساخته شده است».

وی همچنین از جدیدترین اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتقاد کرد که گفته بود اتحادیه اروپا باید با عرضه تسلیحات به اوکراین و از طریق سناریوی نظامی به جنگ اوکراین پایان دهد و تأکید کرد که هم‌اکنون قوانین به شدت تغییر کرده است.

لاوروف در این خصوص گفت: «این یک تغییر کاملاً جدی است. حتی در سیاستی که اتحادیه اروپا و غرب تحت رهبری ایالات متحده پس از شروع عملیات نظامی ویژه ما شروع به دنبال کردن کردند، تغییر به وجود آمده است. سیاستی که منعکس کننده خشم و از جهاتی حتی دیوانگی است و البته نه تنها با [وضعیت] اوکراین، بلکه با تبدیل اوکراین به پایگاهی برای سرکوب نهایی روسیه تعیین می شود».

وزیر خارجه روسیه ادامه داد که احتمال می‌رودارتش اوکراین به حمایت از سرویس‌های اطلاعاتی غرب، اقدامات تحریک‌آمیزی را با توجه به حادثه اخیر در دونباس به راه بیاندازند. در حادثه اخیر، نیروهای کی‌یف تلاش کردند تا روسیه را عامل حمله‌ای در شهر «کراماتورسک» جلوه دهند که خود مرتکب شده بودند. لاوروف گفت زمانیکه روسیه داده‌های واقعی درباره این حادثه را ارائه کرد، کل این رسوایی به سرعت مخفی و ناپدید شد.

نظرات بینندگان