arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

بدترین سیل تاریخ آفریقای جنوبی/ ۳۰۶ نفر کشته شدند

بدترین سیل ثبت شده در تاریخ آفریقای جنوبی دست کم ۳۰۶ کشته تاکنون برجای گذاشته است. بر اساس آمار اولیه، باران شدید در سواحل شرقی آفریقای جنوبی هزاران خانه، جاده و پل را ویران کرده است؛ موضوعی که رئیس جمهور این کشور از آن به عنوان "فاجعه‌ای با ابعاد عظیم" یاد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بدترین سیل ثبت شده در تاریخ آفریقای جنوبی دست کم ۳۰۶ کشته تاکنون برجای گذاشته است.

بر اساس آمار اولیه، باران شدید در سواحل شرقی آفریقای جنوبی هزاران خانه، جاده و پل را ویران کرده است؛ موضوعی که رئیس جمهور این کشور از آن به عنوان "فاجعه‌ای با ابعاد عظیم" یاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آفریقای جنوبی به شکل معمول از این نوع بلایای طبیعی در امان است و بیشتر ما شاهد فجایع مشابهی در موزامبیک و زیمبابوه هستیم.

سخنگوی ستاد مدیریت حوادث غیرمترقبه آفریقای جنوبی پیش از این که تعداد قربانیان به ۳۰۶ نفر برسد، از آمار ۲۵۹ قربانی خبر داده بود.

به گفته وی، این روزها شاهد شدیدترین بارندگی ثبت شده در بیش از ۶۰ سال اخیر در شرق استان کوازولو-ناتال، هستیم که منظره‌ای متروک را پشت سر گذاشته است.

سازمان هواشناسی آفریقای جنوبی نسبت به ادامه باد و باران و خطر ادامه سیل در کوازولو-ناتال و سایر استان ها در آخر هفته که عید پاک مردم آفریقای جنوبی هم محسوب می شود، هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، استان های کیپ تاون شرقی، فری استیت و نورث وست آفریقای جنوبی هم ممکن است طی روزهای آتی تحت تاثیر این پدیده طبیعی ویرانگر قرار گیرند.

نظرات بینندگان