arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

از کشف لوازم خانگی قاچاق تا ضوابط فعالیت اغذیه فروشی ها در رمضان

کشف لوازم خانگی قاچاق در یک انبار کالا، ضوابط فعالیت اغذیه فروشی ها در رمضان،‌ حادثه تلخ در بزرگراه چمران، دستگیری دو زورگیر و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت،‌ پایان راه جیب بر حرفه ای در پایانه غرب و بازداشت شرور مسلح در جنوب تهران، گزیده اخبار امروز فرماندهی پلیس تهران بزرگ بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کشف لوازم خانگی قاچاق در یک انبار کالا، ضوابط فعالیت اغذیه فروشی ها در رمضان،‌ حادثه تلخ در بزرگراه چمران، دستگیری دو زورگیر و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت،‌ پایان راه جیب بر حرفه ای در پایانه غرب و بازداشت شرور مسلح در جنوب تهران، گزیده اخبار امروز فرماندهی پلیس تهران بزرگ بود.

به گزارش  سایت پلیس تهران، سرهنگ علی ولی پور گودرزی رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف لوازم خانگی قاچاق در یک انبار کالا به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در جنوب تهران خبر داد و گفت: ماموران پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با اقدامات فنی و تخصصی پلیسی موفق به کشف یک انبار کالا نگهداری لوازم خانگی قاچاق در محدوده خیابان «فدائیان» شده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر مراجعه و در بررسی های بیشتر از این محل، ۵۷۹ کارتن حاوی ۲۰ هزار و ۸۴۴ عدد انواع ظروف غذاخوری فاقد بارنامه و هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این رابطه مالک کالاها شناسایی و دستگیر شد، افزود: با هماهنگی قضایی انبار پلمب تا اموال کشف شده پس از سیر مراحل قانونی تحویل سازمان امور تملیکی استان شود.

سرهنگ گودرزی یادآور شد: کارشناسان ارزش ریالی لوازم خانگی قاچاق را ۱۰میلیارد ریال برآورد کردند و متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

فعالیت اغذیه فروشی ها در حد فاصل بین سحر تا افطار ممنوع است

رییس پلیس تهران بزرگ بیان داشت: همه اغذیه فروشی ها موظف به رعایت ضوابط ابلاغی است از این رو فعالیت واحدهای اغذیه فروشی در حد فاصل بین سحر تا افطار ممنوع است.

سردار «حسین رحیمی» با تاکید بر اینکه رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بر همه افراد لازم است و حتی کسانی که دارای عذر شرعی هستند باید از تظاهر به روزه خواری در ملا عام خودداری کنند، بیان داشت: همه اغذیه فروشی ها موظف به رعایت ضوابط ابلاغی است؛ از این رو فعالیت واحد های اغذیه فروشی در حد فاصل بین سحر تا افطار ممنوع است.

وی افزود: در پایانه های مسافربری که محل تردد مسافران است، صرفا ارائه غذای سرد آن هم باید با رعایت ضوابط ابلاغی و شئونات ماه رمضان ارائه شود.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه همه رده های انتظامی و ترافیکی در راستای رعایت شان و حرمت ماه رمضان وظایف ابلاغی خود را انجام خواهند داد، گفت: همه باید خود را موظف به رعایت حرمت ماه رمضان بدانند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه بی حجابی پدیده ای نا بهنجار است که دشمنان به طور جد به دنبال ترویج آن هستند، عنوان داشت: در همه واحد های صنفی که محل مراجعه مردم هستند، باید شئونات شرعی و اخلاقی رعایت شود.

وی عنوان داشت: پلیس امروز خدمتگزاری مردم را برای خود بزرگترین توفیق می داند و تکریم شهروندان در راس ماموریت های پلیس است؛ چرا که قاطبه شهروندان ما متدین، مقید و وظیفه شناس هستند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه همه اصناف و کسبه برای ما محترم هستند، گفت: لازم است که اغذیه فروشی ها در ایام ماه مبارک رمضان براساس ضوابط ابلاغی شان و حرمت این ماه را رعایت کنند.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به راه اندازی گشت های بزرگ راههای پایتخت توسط یگان امداد فاتب بیان داشت: برای ارتقا سطح امنیت بزرگ راههای پایتخت، گشت های یگان امداد در طول شبانه روز به صورت محسوس و نا محسوس در سطح بزرگ راههای پایتخت به صورت هدفمند گشت زنی خواهند کرد.

حادثه ای تلخ که در بزرگراه چمران روی داد

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور از برخورد شدید بین سواری جک و موتورسیکلت در مسیر بزرگراه چمران فوت راکب موتورسیکلت در این حادثه خبر داد.

سرهنگ «علی همه خانی» در این باره گفت: ساعت ۱۵:۴۰ و در مسیر شمال به جنوب بزرگراه چمران روبروی پاک گفتگو، یک دستگاه موتور سیکلت به شدت با سواری جک که در این مسیر در حال تردد بوده برخورد می کند.

وی ادامه داد : پس از این برخورد موتورسیکلت واژگون شده و راکب آن به زمین پرت و در همان صحنه حادثه فوت می کند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران افزود: در بررسی های صورت گرفته، کارشناسان پلیس راهور تهران بی احتیاطی و تغییر مسیر ناگهانی توسط راننده سواری جک را علت این حادثه اعلام کرده است.

این مقام انتظامی گفت: متاسفانه عدم استفاده راکب این موتورسیکلت از کلاه ایمنی سهم موثری در فوت موتورسوار دارد.

سرهنگ همه خانی از رانندگان وسایل نقلیه خواست قبل از هرگونه دور زدن و تغییر مسیر حتما جوانب احتیاط را رعایت کرده و حتما از چراغ راهنما برای اطلاع و هشدار به دیگر رانندگان آنهم در فاصله ای مناسب استفاده کنند.

وی به راکبان موتورسیکلت نیز توصیه کرد: حتما از کلاه کاسکت استاندارد استفاده و از تردد بین خودروها اجتناب کنند و به موازات و عرض خودروها بویژه در بزرگراه ها حرکت نکرده و از لایی کشی و هرگونه اقدامی که باعث ایجاد حادثه و تصادف شود خودداری کنند.

دستگیری عامل حریق عمدی ۲ دستگاه موتورسیکلت

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری عامل اصلی حریق عمدی دو دستگاه موتورسیکلت و کشف یک قبضه سلاح جنگی خبر داد.

سرهنگ «ارسلان قاسم زاده» در این باره بیان داشت: در پی اعلام حریق دو دستگاه موتورسیکلت در محله «شهرک راه آهن» عملیات کلانتری شهرک راه آهن سریعا برای رسیدگی به موضوع در محل حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی و تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهم و عامل اصلی حریق دو دستگاه موتورسیکلت شناسایی شد افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بررسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح کمری و هفت تیر جنگی کشف شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و آتش زدن دو دستگاه موتورسیکلت بدلیل اختلاف خانوادگی اعتراف کرد.

سرهنگ قاسم زاده در پایان با بیان اینکه کشف جزئیات کشف سلاح در دستور کار قرار دارد خاطر نشان کرد: متهم برای گرفتن دستور قضائی روانه دادسرا شد.

کشف ۲۰ فقره زورگیری

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو زورگیر و اعتراف متهم به ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ «جلیل موقوفه ای» در این باره گفت : در پی افزایش زورگیری در محله «شوش» توسط دو موتورسوار تیمی از ماموران عملیات ضربت سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با اشاره تجمیع پرونده های مشابه و به دست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، گفت: در گشت زنی های هدفمند موتورسواران مشاهده و طرح مهار سارقان عملیاتی و پس از مدتی تعقیب و گریز موتورسیکلت آنان متوقف هر دو متهم دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران به کشف سه دستگاه تلفن همراه سرقتی و دو قبضه سلاح سرد و تجهیزات دفاعی از متهمان اشاره کرد و افزود: با استعلام گیری مشخصات موتورسیکلت مشخص شد که موتورسیکلت دو روز پیش سرقت و متهمان با استفاده از موتورسیکلت سرقتی از شهروندان زورگیری می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان ۳۵ الی ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف و کلیه مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه ای خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای سایر کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

پایان راه جیب بر حرفه ای در پایانه غرب

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری جیب بر پایانه مسافر بری خبر داد.

سرهنگ‌ «محمد قاسم طرهانی» در این باره بیان داشت: در پی افزایش جیب بری در پایانه مسافربری غرب تهران رسیدگی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عملیات کلانتری پایانه غرب قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران گشت زنی های محسوس و نامحسوس در محدوده پایانه مسافربری افزود: در گشت زنی های هدفمند ماموران به مرد جوانی که در حال پرسه زنی بود مشکوک و زمانی که متهم به یکی از مسافران نزدیک و تلفن همراه وی را سرقت کرد، به سرعت وارد عمل شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهم سه دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی که در همان روز سرقت شده بود کشف و متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیا قیمتی خصوصا تلفن همراه به اعتراف کرد.

سرهنگ طرهانی در پایان به اعتراف متهم به پنج فقره سرقت مشابه و شناسایی مال باختگان اشاره کرد و افزود: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

بازداشت شرور مسلح جنوب تهران

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: با تلاش ماموران پایگاه هفتم این پلیس، شرور مسلحی که سلاح های جنگی حمل و در مخفیگاهش نگه داری می کرد، دستگیر شد.

سرگرد «محمد زیدی» در این باره اظهار کرد: اواخر هفته گذشته گزارشی در خصوص حمل و نگهداری سلاح جنگی و مهمات غیرمجاز توسط یکی از شرور جنوب پایتخت به پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران اعلام و بی درنگ بررسی موضوع در دستور کار تیم ویژه ای از ماموران این پایگاه قرار گرفت.

وی افزود: با انجام رصدهای اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی روز گذشته تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را دستگیر کردند.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران به کشف یک قبضه سلاح جنگی، مقادیری تجهیزات نظامی ممنوعه و مهمات جنگی غیرمجاز از مخفیگاه متهم اشاره کرد و گفت: در بررسی های تکمیلی به دست آمد، متهم سابقه دار بوده و سابق بر این تحت تعقیب کیفری قرار گرفته است.
سرگرد زیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف ذاتی پلیس ایجاد امنیت و آرامش روانی در جامعه است، پلیس به هیچ وجه اجازه جولان دادن به مخلین نظم و امنیت را نخواهد داد.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان به تکمیل پی جوئی های انتظامی و معرفی متهم به مرجع قضائی اشاره کرد و از شهروندان خواست: گزارش های امنیتی و انتظامی خود را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.



نظرات بینندگان