arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۱

پکن: ایران هزینه صادرات نفتش به چین را بپردازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت " سینوپک " چین از ایران خواسته است تا این کشور هزینه های انتقال نفت خام به چین را در ماه آینده میلادی (ژوئیه) برعهده بگیرد.

به گزارش "عصر خبر" به نقل از رویترز، این اقدام در حالی صورت می گیرد که از ابتدای ماه آینده میلادی، با اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران، شرکت های بیمه اروپایی از بیمه نفت کش های حامل نفت ایران، خودداری خواهند کرد.

یکی از مقامات بخش نفت چین در این باره گفت: شرکت یونیپک بخش تجاری شرکت سینوپک چین خواهان این است که ایران متقبل هزینه های انتقال محموله های نفت خام خود در ماه آینده میلادی شود.

برخی منابع آگاه نیز به رویترز گفته اند پیش بینی می شود سینوپک که بزرگترین وارد کننده نفت ایران در جهان است تنها به خرید مقدار معمولی از نفت ایران بر اساس قرارداد بلندمدت در ماه جولای اکتفا کند.

این منابع آگاه مقدار نفتی که این شرکت از ایران می خرد را  روزانه 500 هزار بشکه پیش بینی کرده اند که این مقدار نفت خام نزدیک به میانگین خریدهای سینوپک از ایران در سال گذشته است.

شرکت سینوپک چین، نفت ایران را در طی دو قرارداد جداگانه می خرد. یکی از این قراردادها از طریق بخش تجاری اش یعنی یونیپک و دیگری از طریق شرکت تجاری حکومت چین " چو های چن رونگ " است.

هنوز درخواستی از سوی شرکت "چو های چن رونگ" از ایران برای پرداخت هزینه های انتقال محموله های نفت خود به چین  مطرح نشده است.

چین دومین واردکننده بزرگ نفت جهان و بزرگترین وارد کننده نفت خام از ایران است.

در همین ارتباط پارلمان ژاپن نیز تصویب کرد که از این به بعد دولت توکیو مسئولیت بیمه محموله های نفتی از ایران به این کشور را به عهده بگیرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
بازم آقایون میگن تحریم ها هیچ اثری بر اقتصادما نداره!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
به روی چشم ما که همه جوره داریم میپردازیم اینم روش میادین نفت گازمشترکمون مون که قطر عربستان دارن میبرن اینم روش 0فقط انرزی هسته ای حق ماست بی خیال اقتصاد و اشتغال و اینده جوانان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
واقع درود به شرف مسولين چينی که از هر شرايطی به نفع منافع ملی شون عمل میکنن نه مثل مسولين ما که حتی غرامت جنگی ملتو از عراق نتونستن بگیرن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
ترکمانچای اما با شدت بیشتر
خدایا به کجاشکایت بریم ازدست این دولت؟؟؟؟
نظرات بینندگان