arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۱

وزير اطلاعات: قرار بود بعد از نشست مسكو حمله عظيم سايبري عليه تاسيسات ايران انجام شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير اطلاعات با اشاره به مفهوم حقوق بشر اظهار كرد: حقوق بشر به معناي حقوق انسان و كرامت ذات انسان، داراي ادبيات گسترده و غني در منابع اسلامي ما است.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در چهارمين نشست تخصصي حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر و امنيت ملي»، با اشاره به موضوع حقوق بشر و امنيت ملي و نيز جنگ نرم دشمن، گفت: حقوق بشر در زمره مباحث سهل و ممتنع است كه دنياي علوم انساني را در بر گرفته و دامنه وسيعي از علوم مختلف را در خود دارد. به عنوان مثال از حقوق جزا، جرم‌شناسي، مباحث اقتصادي، علوم ارتباطات و حتي محيط زيست مي‌توان نام برد كه ارتباط تنگاتنگي با آن دارد و امروز وارد عرصه بين‌المللي شده است.

مصلحي با اشاره به نامه اميرالمومنين به مالك اشتر، خاطرنشان كرد: در اين نامه، اميرالمومنين(ع) فرموده بودند برادر ديني خود در آفرينش با تو يكي (برابر) است. در واقع اين نمونه‌اي از نگاه كرامت‌مدارانه اسلام به انسان است و بايد فضاي حوزه‌ها و دانشگاه‌هاي ما در اين مسير قرار گيرد.

وزير اطلاعات با بيان اينكه "در نظم موجود جهاني، حقوق بشر نقش تاثيرگذاري در خط دهي افكار عمومي دارد"، تاكيد كرد: حقوق بشر موجب شده است كه كشورهاي روسيه و چين در مساله ليبي در دام غرب قرار گيرند و غرب به دنبال اين است كه آنها را با همين حربه به دام بيندازد و حقوق بشر، وظيفه تنوير افكار عمومي را براي تحريم‌هاي اعمال شده بر اساس خلع سلاح هسته‌يي در دست دارد.

وي در ادامه، با اشاره به برخي ابعاد جنگ نرم گفت: آمريكا و غرب با موضوعات مربوط به حقوق بشر درصدد تنگ‌تر كردن عرصه بر نظام اسلامي هستند و در حال حاضر جنگ نرم گسترده‌اي عليه اسلامي به صورت چندوجهي و پيچيده دنبال مي‌شود كه قطعا يكي از اين رويكردها، حقوق بشر است.

مصلحي با بيان اينكه "جنگ نرم، تلاش سازماندهي شده با رويكردهاي چندوجهي است"، افزود: آمريكا و غرب پس از نااميدي در راهبردهاي خود از جمله فتنه 88، نتوانستند به نتايج دلخواهشان برسند. در واقع راهبرد اول آنها تغيير ساختار نظامي بود كه جنگ را در اين راستا به وجود آوردند و وقتي به نتيجه نرسيدند، راهبرد ديگري در پيش گرفتند كه آن، تغيير رفتار بود. آنها پس از نااميدي از اين راهبردها، متوسل به راهبردهاي ديگري شدند كه گفتار انقلاب اسلامي و تكيه‌گاه‌هاي قدرت را مورد هدف قرار داده است.

وزير اطلاعات اضافه كرد: از مهم‌ترين بخش‌هايي كه در جنگ نرم در بخش حقوقي استفاده شده، تخريب اصل مدل جمهوري اسلامي است كه غربي‌ها سعي دارند تا ايده و انديشه نظام اسلامي را در تعارض با حقوق بشر معرفي كنند و مي‌خواهند بيان كنند كه اسلام بايد سفت، سخت، ثابت و بي‌توجه به تغييرات معرفي شود و در همين راستا، منشوري را در بحث ايران‌هراسي و اسلام‌هراسي پديد آورده‌اند.

وي ادامه داد: از ديگر بخش‌هايي كه در جنگ نرم حقوقي بيان شده، اين است كه اسلام بايد منزوي و به صورت غير فعال معرفي و مادون فرهنگ غرب، وحشي و غيرعقلاني تعريف شود. اينها مسائلي است كه در فعاليت‌هاي فرهنگي دنياي غرب آن را مشاهده مي‌كنيم. هم‌چنين غربي‌ها در جنگ نرم بيان كردند كه اسلام بايد خشن، تهديدآميز و عامل برخورد تمدن‌ها معرفي شود. همچنين آنها مي‌خواهند انتقادات اسلام از غرب، بدون درنگ رد شود و ضديت ما مسلمانان بايد طبيعي و نرمال پنداشته شود. در مجموع، اينها مسائلي است كه در فعاليت‌هاي فرهنگي دنياي غرب مشاهده مي‌شود.

مصلحي در ادامه گفت: از جمله هدف‌هاي بعدي غربي‌ها، جامعه اسلامي است و سازمان‌هاي بيگانه با عنوان كردن مسايلي درباره زندان‌هاي ايران، شرايط زنان در اين كشور و همچنين با تيره و تار جلوه دادن جامعه اسلامي سعي دارند اين نگرش را به وجود بياورند كه جامعه اسلامي از جوامع ديگر فاصله گرفته است. از هدف‌هاي بعدي جنگ نرم غربي‌ها اين است كه مي‌خواهند با متهم‌سازي نهادهاي سياسي و شخصيت‌هاي داخلي به رعايت نكردن حقوق بشر، اين نيروها را به عنوان عوامل سركوبگر معرفي كنند و اعتبار آنها را نزد مردم مخدوش كنند.

وزير اطلاعات با بيان اينكه "دشمن در برنامه جديد خود به دنبال ايجاد شكاف بين مردم است"، اظهار كرد: اين شكاف، حول شكاف اجتماعي و سياسي از سوي غربي‌ها دنبال مي‌شود كه شامل تلاش براي ايجاد شكاف بين حاكميت و مردم، بين دين و سياست، بين مسئولان عالي نظام با يكديگر و بين نظام اجتماعي و سياسي است. يكي ديگر از اهداف دشمن براي ايجاد شكاف بين مردم، اجماع‌سازي بين‌المللي براي افزايش فشار به نظام، تخريب جايگاه چهره ايران در سطح منطقه و مقابله با پيشرفت دكترين ايران در حوزه‌هاي مختلف است.

وي با اشاره به راهكارهاي مقابله با جنگ نرم دشمن تاكيد كرد: راهكارهايي كه ما پيشنهاد مي‌كنيم، خارج شدن از لاك دفاعي، وارد شدن به جنگ نرم عليه آمريكا، كمك به اقدامات دستگاه قضايي عليه دولت آمريكا و محكوم كردن اين كشور در مجامع حقوق بشر است.

وزير اطلاعات در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، اظهار كرد: اطلاع پيدا كرديم حمله عظيم سايبري بعد از نشست مسكو عليه تاسيسات ايران انجام خواهد شد و در نتيجه ما هم با تمام توان در مقابل اين حمله‌ها ايستادگي كرديم. ما تقريبا روزانه با اين حمله‌ها مواجه هستيم و اوباما هم سه بار اعتراف كرده كه در حمله به فضاي سايبري ايران به مشكل جدي برخورد كرده و اين مساله به دليل اقتدار بالاي ايران است.

مصلحي ادامه داد: راهكار ديگر براي مقابله با غرب، تشكيل گروه يا كميته مشتركي متشكل از كشورهاي آسيايي است كه از سوي غرب به عنوان ناقضان حقوق بشر شناخته شده‌اند و راهكار ديگر، ارائه مدلي همگرا براي تسلط به مواضع نرم كشور در حوزه حقوق بشر است.

وزير اطلاعات با بيان اينكه "ما به خوبي مي‌توانيم از فضاي سايبر براي همراه كردن افكار عمومي استفاده كنيم"، تاكيد كرد: ما آمادگي همكاري در اين بحث را داريم.

وي در ادامه صحبتهاي خود اظهار كرد: مقابله با اخلال در انتشار پيام مقدس اسلام در حوزه افكار عمومي، تعيين سخنگوي حقوق بشري به شكلي كه به صورت دائم به پرسش‌ها و اظهارنظرها راجع به وضعيت حقوق بشر در غرب پاسخگو باشد، تقويت تشكل‌هايي مردم‌نهاد و سازمان‌هايي كه توان پاسخگويي به اتهامات غرب را دارد و اطلاع‌رساني مستمر به مردم و نخبگان، از جمله راهكارهايي است كه در مقابل غربي‌ها بايد استفاده كنيم.

مصلحي در پايان گفت: بحمدالله دستگاه اطلاعاتي اين نظام براي اولين‌بار در طول 33 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي از انسجام خوبي برخوردار است و اين انسجام نشان مي‌دهد كه دستگاه قضايي در اقتدار بالايي قرار گرفته و ظرفيت، اطلاعات و توان خوبي دارد.
نظرات بینندگان