arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۱

کلینتون: چین واردات نفت از ایران را کاهش خواهد داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا می‌گوید چین به آهستگی در حال کاهش واردات نفت از ایران است. بنا بر گزارش‌ها، چین در سال جاری میلادی واردات نفت از ایران را دست‌کم ۲۵ درصد کاهش داده است.

به گزارش انتخاب به نقل از دویچه وله ؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز پنجشنبه (۲۱ ژوئیه/ اول تیر) منتشر شد از افزایش واردات نفت خام از ایران در ماه مه توسط چین خبر داد اما تصریح کرد با این حال خرید نفت خام ایران توسط چین در پنج ماه نخست سال میلادی جاری (۲۰۱۲) در مقایسه با سال گذشته، در حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وزیر امورخارجه ایالات متحده آمریکا می‌گوید که چین مطمئنا برای در امان ماندن از مجازات‌های این کشور، واردات خود از ایران را بیش از این کاهش خواهد داد. هیلاری کلینتون تصریح کرد که کشورهای کره جنوبی، هند، ترکیه، آفریقای جنوبی، مالزی، سریلانکا و تایوان با کاهش واردات خود دیگر با خطر مجازات‌های اقتصادی روبرو نیستند.

به گفته کلینتون، آمریکا اطلاعات لازم در مورد میزان واردات نفت از ایران توسط کشورهای مختلف را در دست دارد و بر اساس این اطلاعات در مورد مواجهه با کشورهایی که به تحریم‌های وضع شده پایبند نباشند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

نظرات بینندگان