arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۱

رييس راهور تهران: سيگار كشيدن،خوردن وآشاميدن وپرتاب زباله از خودرو از فردا ممنوع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با هشدار به رانندگان متخلف، از آغاز طرح ويژه برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو از فردا (شنبه) خبرداد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سردار حسين رحيمي روز جمعه با اشاره به ماده 180 قانون آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي گفت: براين اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگي، دخانيات استعمال كنند يا خوراكي يا آ‌شاميدني ميل كنند و استفاده از هرگونه وسايل و تجهيزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهني و رفتاري راننده شود ممنوع است.

وي عدم مشاهده بموقع خطر، عدم امكان عكس‌العمل بموقع و فوري از سوي راننده‌، افزايش احتمال تصادفات، حواس پرتي راننده، آلودگي محيط زيست و بدآموزي براي فرزندان را از جمله پيامدهاي عدم رعايت اين بند از قانون عنوان و تصريح كرد: متاسفانه موضوع خوردن و آشاميدن، سيگار كشيدن و پرتاب كردن زباله و اشياء در حين رانندگي براي برخي رانندگان به عادت تبديل شده است.

سردار حسين رحيمي

رييس پليس راهور تهران با اشاره بررسي‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي در اين خصوص گفت: براين اساس طرح ويژه برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو از روز شنبه در سطح پايتخت به طور جدي اجرا مي‌شود.

وي به ايسنا گفت: براساس قانون جديد پرتاب كردن يا ريختن ضايعات، زباله، اشياء، آب دهان و بيني و امثال آن از وسايط نقليه به معابر 300 هزار ريال، خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات و امثال آن در حين رانندگي 200 هزار ريال، استفاده از تلفن همراه و ساير وسايل ارتباطي مشابه در حين رانندگي در سرعت كمتر از 60 كيلومتر بر ساعت 300 هزار ريال و بالاي 60 كيلومتر در ساعت 500 هزار ريال با 3 نمره منفي براي رانندگي شخصي و 5 نمره منفي براي رانندگي عمومي به همراه داشت.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه عدم توجه به جلو با 27 درصد، عدم رعايت حق تقدم 17 درصد و تغيير مسير ناگهاني با 10 درصد مهمترين علل وقوع تصادفات در تهران است افزود: بدين ترتيب بايد گفت توجه نكردن به جلو بيشترين علت تامه تصادفات بوده كه مهمترين عوامل آن صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و ... بوده است و بر اين اساس از چندي پيش برخورد با استفاده كنندگان از تلفن همراه و ارسال كنندگان پيامك در حين رانندگي آغاز شده است كه از روز شنبه نيز برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو نيز در دستوركار ماموران پليس راهور پايتخت قرار مي‌گيرد.

يكصد هزار تومان جريمه و 5 نمره منفي براي عبور كنندگان از چراغ قرمز از شنبه

وي در ادامه از تجهيز 15 گذرگاه عابر پياده به دوربين‌هاي الكترونيكي خبر داد و گفت: تا كنون اين گذرگاه‌ها به صورت ارشادي جريمه در آنها صورت مي‌گرفت كه از روز شنبه هرگونه تجاوز به گذرگاه عابر پياده مبلغ 20 هزار تومان و عبور از چراغ قرمز اين گذرگاه‌ها مبلغ 100 هزار تومان با 5 نمره منفي براي راننده به همراه خواهد داشت.

رييس پليس راهور تهران افزود: هم‌اكنون دوربين‌هاي ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده و عبور از چراغ قرمز در معابر افريقا - اسفنديار (شمال به جنوب)، وليعصر (عج) – نيايش، ميدان قدس، كارگر – گمنام، سردار جنگل – آبشناسان، جلال آل احمد - دانش، پيروزي – نصر، پاك‌نژاد – دريا، افريقا – حقاني، (غرب به شرق)، وليعصر(عج) – ميرداماد، جنت آباد – آبشناسان، ميرزاي شيرازي – مطهري و افريقا – دستجردي نصب شده است. بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تا پايان سال تعداد گذرگاه‌هاي مجهز به دوربين ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده به 90 دستگاه افزايش مي‌يابد. از سوي ديگر علاوه بر آن كارشناسان پليس در مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران نيز با كمك دوربين‌هاي نظارتي و به صورت نامحسوس نسبت به برخورد با خودروهاي متجاوز به گذرگاه عابر پياده علاوه بر گذرگاه‌هاي ياد شده اقدام مي‌كنند.

به گفته وي اين دوربين‌ها در تمام طول شبانه روز فعالند.

50 هزار تومان جريمه و 4 نمره منفي براي رانندگاني كه از خط اضطراري تونل‌هاي توحيد و رسالت استفاده كنند از شنبه

سردار رحيمي در ادامه با اشاره به اينكه با سخت‌گيري‌هاي صورت گرفته تخلفات و تصادفات در تونل‌هاي توحيد و رسالت به حداقل رسيده است گفت: در عين حال از روز شنبه هر راننده‌اي كه از خط اضطراري تونل‌هاي توحيد و رسالت تردد كند ضمن جريمه 50 هزار تومان 4 نمره منفي نيز دريافت مي‌كند.

رييس پليس راهور تهران تصريح كرد: اين خط صرفا براي تردد خودروهاي پليس، اورژانس، امدادي و آتش نشاني است و ساير خودروها حتي در صورت داشتن چراغ گردان نيز نمي‌توانند از اين خط تردد كنند.

وي با تاكيد بر اينكه تعداد متخلفان حرفه‌اي در تهران بسيار اندك است گفت: قطعا پليس براي احقاق حقوق ساير شهروندان و رانندگان با اين عده كم بدون اغماض برخورد مي‌كند.

انتهاي پيام

سيگار كشيدن،خوردن وآشاميدن وپرتاب زباله از خودرو از شنبه ممنوع

سيگار كشيدن،خوردن وآشاميدن وپرتاب زباله از خودرو از شنبه ممنوع

سيگار كشيدن،خوردن وآشاميدن وپرتاب زباله از خودرو از شنبه ممنوع
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
12
7
فعلا درحال رانندگی جواب داد کلا ممنوعش می کنیم الان که بخورید و بیاشامید لابد بعدش می خواهید اسراف کنید چه دلیلی دارد؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
16
7
تنفس در خودرو ممنوع
نظرات بینندگان