arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۱

احمدی نژاد: تاريخ ثابت كرده كه هيچ مهاجمي عليه ملت ايران دوام نياورده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جمهور برگزاري اجلاس توسعه و محيط زيست «ريو + 20» را يك تلاش مقدس براي رسيدن به نظم جديد و عادلانه در جهان دانست.

به گزارش انتخاب ؛ دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه روز پنج‌شنبه به وقت محلي در نشست خبري با رسانه‌هاي برزيلي و بين‌المللي اظهار كرد: البته نبايد انتظار داشت تا با برگزاري يك همايش تمامي خواسته‌هاي بشر محقق شود بلكه اين اجلاس و همايش‌هاي مشابه آن تنها گام‌هايي است كه بايد براي رسيدن به قله نهايي مورد نظر برداشته شود.

وي در سخناني ملت برزيل را مردمي خونگرم و صميمي توصيف كرد و گفت: مردم برزيل امروز نقش بسزايي در روند عزت و پيشرفت‌هاي اقتصادي و همه‌جانبه ملت‌هاي آمريكاي لاتين ايفا مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه «انسان مهمترين موضوع خلقت است»، اين اصل را وجه مشترك همه ملت‌ها دانست و تصريح كرد: خداوند انسان را خلق نكرده تا در دشمني، كينه‌ورزي، فقر، تبعيض و عقب‌افتادگي بسر برد، بلكه براي انسان اين‌گونه اراده كرده است كه همه مردم در رفاه، عزت و همدلي باشند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «همه پيامبران مبعوث شدند تا در رسيدن انسان به سعادت يار و ياور آن‌ها باشند» اظهار كرد: همه انسان‌ها داراي اهميت بوده و حق زندگي سعادتمند را دارند اما علي‌رغم تلاش صالحان و انسان‌هاي عدالت‌خواه همواره عده‌اي مانع از رسيدن انسان به سعادت شده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: عده‌اي قليلي با فريبكاري بر مراكز قدرت و ثروت جهان حاكم شده و همواره سعي كردند با جدا كردن ملت‌ها از يكديگر و با ايجاد دشمني و كينه‌ورزي سلطه خود را گسترش دهند.

وي با اشاره به وقايع تاريخي و اوضاع فعلي جهان تصريح كرد: در منطقه آمريكاي لاتين جنايت‌هاي بسياري از سوي زياده‌خواهان عليه ملت‌ها روا داشته شده و دوره طولاني ديكتاتوري‌هاي خشن در اين منطقه بر ملت‌ها مسلط بوده، حقوق آن‌ها را تضييع كرده و شخصيت و آزادي مردم را درهم شكستند.

رييس‌جمهور افزود: بسياري از آزاديخواهان و عدالت‌طلبان در منطقه آمريكاي لاتين سال‌هاي طولاني از عمر خود را در زندان گذرانده و حتي در اين راه كشته شدند و ثروت ملت‌هاي آمريكاي لاتين توسط مستكبران و زياده‌خواهان غارت شد در حالي كه بخش زيادي از مردم در فقر بسر مي‌بردند.

وي با بيان اين‌كه «امروز از 7 ميليارد نفر جمعيت جهان بيش از 3 ميليارد نفر در فقر به سر مي‌برند» گفت: اين عده حتي از تامين نيازهاي معمولي زندگي خود عاجز هستند و ميلياردها آرزوي آنان همانند غنچه‌هاي ناشكفته از بين رفته و فضاي تهديد و ناامني ملت‌ها را به ستوه آورده است.

وي افزود: همه اين مشكلات بخاطر حضور انسان‌هاي فاسد قليلي است كه بر مراتب قدرت و ثروت جهان تسلط داشته و نظمي را بر دنيا حاكم كردند كه عليه ملت‌ها و به سود خودشان است.

رييس‌جمهور اظهار كرد: زياده‌خواهان و سلطه‌طلبان دائماً ملت‌ها و جامعه بشري را تهديد مي‌كنند و از آن‌جايي كه خود را معيار حق مي‌دانند به خود اجازه مي‌دهند تا هر اقدامي عليه ملت‌ها مرتكب شوند و حتي با ساختن بمب اتم و سلاح‌هاي شيميايي از آن‌ها عليه مردم استفاده كنند.

وي با تأكيد بر اين‌كه «سعادت جامعه بشري در گرو تحقق و اجراي عدالت و مهرباني در جهان است»، گفت: ملت‌ها بطور طبيعي با يكديگر هيچ مشكلي ندارند و همه به دنبال عدالت و مهرباني هستند.

وي با اشاره به اين‌كه «زندگي سعادتمند در سايه عدالت و مهرباني محقق خواهد شد و اين نيازمند تلاش و مشاركت همگاني ملت‌ها در ساختن آينده‌اي روشن است»، خاطرنشان كرد: خوشبختانه شرايط جهان به سرعت در حال تغيير و تبعيض‌آميز بودن و ناكارآمدي نظم حاكم به سرعت در حال روشن شدن است و نظام حاكم در همه زمينه‌ها از جمله برپايي صلح و امنيت و حل مشكلات اقتصادي و مسايل اجتماعي با بن‌بست مواجه شده است.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: بسيار روشن است كه جهان نيازمند نظمي جديد بر پايه محبت است كه در آن همه انسان‌ها محترم شمرده شده و به جاي توجه صرف به عده‌اي سرمايه‌سالار، آحاد ملت‌ها و مردم جهان مورد توجه قرار بگيرند؛ مطمئناً اين نظم در جهان بوجود خواهد آمد و همه مي‌توانيم به تحقق هر چه سريع‌تر اين مطالبه بشري كه در آن همه انسان‌ها احساس سعادت و خوشبختي مي‌كنند، كمك كنيم؛ اين مسووليت و حق مشترك همه ماست.

وي در بخش ديگري از اين نشست خبري و در پاسخ به سوالات خبرنگاران حاضر، در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه كشور برزيل چه نقشي را مي‌تواند در بوجود آمدن نظم جديد جهاني و روابط ايران با جامعه جهاني ايفا كند؟ گفت: همه ملت‌ها بايد در ايجاد نظم نوين جهاني مشاركتي سازنده داشته باشند و برزيل به عنوان كشوري بزرگ و داراي مردمي بافرهنگ، مطمئناً نقش بسيار مهم و تأثيرگذاري خواهد داشت.

وي جامعه برزيل را جامعه‌اي فرهنگي و سرشار از عدالت‌خواهي، آزادي‌طلبي و انسان‌هاي شجاع و آزادي‌خواه معرفي كرد و با اشاره به ديدار خود با جمعي از نخبگان برزيلي اظهار داشت: فرهيختگان و نخبگان برزيل همگي داراي افكار بلند جهاني و انساني بودند و كساني هستند كه در راه عدالت و آزادي و مبارزه با بي‌عدالتي مبارزه سنگيني را سازماندهي كرده و برخي از آنان بيش از 20 سال از عمر خود را در زندان‌ها گذرانده‌اند.

وي ادامه داد: برزيل كشوري بزرگ در منطقه آمريكاي لاتين است كه امروز نقش بسزايي را در عرصه جهاني ايفا مي‌كند.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال مشترك خبرنگاران شبكه تلويزيوني تله‌سور و تلويزيون شهر برازيليا در خصوص برخوردهاي دوگانه سازمان‌هاي جهاني از جمله سازمان ملل و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در قبال كشورهايي كه از انرژي هسته‌‌يي برخوردار هستند؟ تصريح كرد: مواجهه نظام حاكم بين‌المللي با موضوع و مسأله هسته‌‌يي يكي از نشانه‌هاي بي‌عدالتي نظم حاكم در جهان است؛ كساني كه خودشان داراي سلاح اتمي بوده و از آن استفاده كرده و امروز بوسيله آن ملت‌ها را تهديد مي‌كنند، همزمان شعار مبارزه با سلاح هسته‌اي سر مي‌دهند.

وي با بيان اين‌كه «معتقديم انرژي هسته‌‌يي مانند ساير انرژي‌ها بايد در دسترس ملت‌ها قرار بگيرد و اين حق مسلم همه ملت‌هاست»، اظهار كرد: متأسفانه عده‌اي انرژي هسته‌‌يي و بسياري از مسايل حساس جهان را در انحصار خود مي‌دانند كه اين گواه حاكميت يك مديريت انحصارطلب بر جهان است.

وي با بيان اين‌كه «سلاح اتمي بدترين و زشت‌ترين سلاحي است كه در اختيار انسان‌ها قرار گرفته كه در يك لحظه بسياري از انسان‌ها را با گناه و يا بي‌گناه نابود مي‌كند»، تصريح كرد: سلاح هسته‌‌يي در حقيقت ابزاري براي زورگويي سلطه‌گران به ديگران است.

احمدي‌نژاد درباره موضوع هسته‌‌يي ايران نيز با بيان اين‌كه «تا 33 سال قبل دولتي ديكتاتور كه با كودتا و با حمايت دولت آمريكا به ملت ايران تحميل شده بود در ايران حاكميت داشت»، افزود: در آن زمان با وجود اين‌كه ايران جمعيتي در حدود 35 ميليون نفر داشت و روزانه بيش از 6 ميليون بشكه نفت توليد مي‌كرد، 90 درصد مردم در فقر بسر مي‌بردند و آن ديكتاتوري مورد حمايت غرب قرار داشت.

وي با بيان اين‌كه «دولت‌هاي غربي در آن زمان شش قرارداد اتمي با آن رژيم بسته بودند» خاطرنشان كرد: از زماني كه ملت ايران انقلاب كرد و آزادي و حق انتخاب را بدست آورد دولت‌هاي غربي بطور يكطرفه قراردادهاي خود با ايران را لغو كرده و تا امروز ميلياردها دلار به ملت ايران بدهكارند كه آن را پرداخت نمي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه «ايران جزو اولين كشورهايي است كه اساسنامه آژانس انرژي اتمي را پذيرفته و تاكنون بيشترين همكاري را با آن داشته است»، با طرح اين سوال كه چرا با وجود همكاري‌هاي گسترده، ايران تحت فشار غرب قرار دارد؟ گفت: جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده كه بدنبال ساختن بمب اتم نبوده و هيچ انحرافي هم در فعاليت‌هاي هسته‌‌يي ايران تاكنون به اثبات نرسيده است.

رييس‌جمهور ادامه داد: آن‌ها با بمب اتم مخالف نيستند؛ چراكه در منطقه ما كساني هستند كه حتي مشروعيت حكومت ندارند، اما كشورهاي غربي آن‌ها را به بيش از 250 كلاهك هسته‌‌يي مجهز كرده و به طور مطلق از آنان حمايت مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: امروز صهيونيست‌ها به صراحت در جهان اعلام مي‌كنند كه بمب اتم در اختيار دارند و به واسطه آن ملت‌ها را تهديد مي‌كنند.

وي اظهار كرد: اين سوال مطرح است كه اگر بمب اتم و در اختيار داشتن آن غيرقانوني است و نبايد در خاورميانه هيچ كشوري داراي آن باشد، چرا با رژيم صهيونيستي مخالف نمي‌شود و دولت آمريكا و برخي ديگر از دولت‌ها هزاران بمب اتم براي خود ذخيره كرده‌اند؛ مشخص است كه از منظر آن‌ها در اختيار داشتن بمب اتم بد نيست و آنها مخالف آن نيستند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه «سلطه‌طلبان با پيشرفت ملت ايران مخالف هستند» گفت: مستكبران با ملتي كه خارج از سلطه آن‌ها بخواهد پيشرفت كند مخالفند چرا كه آن را ناقض سلطه‌گري خود مي‌دانند و در همين راستا 33 سال است كه مقابل ملت ايران قرار گرفتند.

وي افزود: مستكبران صدام را تجهيز و انواع سلاح‌ها از جمله سلاح شيميايي را براي حمله به ايران در اختيار او قرار دادند و در طول اين 33 سال با حمايت از گروه‌هاي تروريستي عليه كشورمان باعث كشته شدن بيش از 18 هزار نفر از مردم ايران شده‌اند.

وي با بيان اين‌كه «كساني كه امروز بمب اتم در اختيار دارند، به اين بهانه كه ممكن است ايران بخواهد به سلاح اتمي دست پيدا كند، عليه ايران به مقابله برخواسته و مخالفت مي‌كنند»، گفت: اين همان نظم ناعادلانه‌اي است كه بايد در جهان از بين برود و مسلماً اينچنين خواهد شد.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال روزنامه‌نگاري از شهر سائوپائولوي برزيل در خصوص موانع و مشكلات در مسير گفت‌وگوهاي ايران با 1+5 تصريح كرد: موانع موجود در حقيقت همان نظم ناعادلانه‌اي است كه در جهان حاكم است؛ آن‌ها با پيشرفت و قدرتمند شدن ايران مخالف هستند و نمي‌توانند اين موضوع را به صراحت اعلام كنند و با بهانه موضوع هسته‌اي از سلطه خود بر شوراي امنيت سوءاستفاده كرده و انتظار دارند كه جمهوري اسلامي ايران فعاليت‌هاي خود را متوقف و تسليم خواسته آن‌ها شود.

وي با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران همواره راه‌حل همكاري را بجاي تقابل پيشنهاد داده است» اظهار كرد: متأسفانه آن‌ها نمي‌خواهند همكاري شكل بگيرد و مي‌خواهند مسير پيشرفت ملت ايران متوقف شده و اين ملت تحت سلطه آن‌ها باشد.

وي با بيان اين‌كه «پيش از پيروزي انقلاب اسلامي بيش از 100 هزار مستشار آمريكايي در اين كشور حضور داشته‌اند، كه حقوق‌شان از جيب ملت ايران پرداخت مي‌شد و همه تصميمات اصلي در كشور در اختيار آنان بوده و مهمترين پايگاه اطلاعاتي آمريكا در منطقه در ايران بود» خاطرنشان كرد: امروز كه اين امكان از بين رفته است، آن‌ها تلاش مي‌كنند شرايط گذشته را در ايران احيا كنند كه البته هرگز موفق نخواهد شد.

احمدي‌نژاد افزود: كشورهاي غربي مي‌خواهند خارج از قوانين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مواردي را به ايران تحميل كنند و ما معتقديم كه تمامي كارها بايد در چارچوب قانون انجام شود.

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره نقش برزيل در روند مذاكرات ايران با 1+5 نيز با بيان اين‌كه «اين كشور نقش بسزايي را ايفا مي‌كند» خاطرنشان كرد: دولت برزيل در مرحله‌اي از مذاكرات ايران با 1+5 وارد عمل شد و كار بسزايي را انجام داد؛ بيانيه تهران كه با حضور رييس‌جمهور سابق برزيل و نخست وزير تركيه امضاء شد، سندي روشن، تاريخي و نشانه قانونمند، مسووليت‌پذير و قابل اعتماد بودن ملت ايران و كاملا منطبق بر قوانين حاكم و در جهت همكاري متقابل بود.

وي افزود: متأسفانه پاسخ زياده‌خواهان به اين كار ارزشمند، اعتمادآفرين و امنيت‌ساز صدور قطعنامه‌اي عليه ملت ايران و وضع تحريم‌هاي جديد بود؛ مستكبران به دليل آن‌كه تفكري مادي دارند، تصور مي‌كنند كه با تحريم مي‌توانند ملت ايران را از رسيدن به اهداف خود بازدارند، ‌اما بايد بدانند كه اين مسير، مسيري اشتباه است. ملت ايران آرزو دارد كه نيازهاي خود را از كشورهاي غربي قطع كند؛ چراكه اطمينان دارد با تلاش متخصصان خواهد توانست بخش وسيعي از نيازها را در داخل كشور تأمين كند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران امروز در رتبه هفدهم اقتصاد جهاني قرار داشته و به زودي به رتبه پانزدهم خواهد رسيد و همه اين موفقيت‌ها بدون تكيه بر غرب بوده است»، تصريح كرد: ايران الگويي است كه نشان مي‌دهد بدون تكيه بر قدرت‌هاي استعماري مي‌توان به پيشرفت‌هاي بزرگ دست پيدا كرد.

وي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران همچنان خويشتنداري و صبوري كرده و به دنبال ايجاد همكاري متقابل است اما مطمئناً از حقوق ملت خود به طور كامل دفاع خواهد كرد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه هيسپان ‌تي‌وي درباره سياست و نقش جمهوري اسلامي ايران در راستاي گسترش روابط با كشورهاي حوزه آمريكاي لاتين خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي آمريكاي لاتين از گذشته‌هاي دور روابطي دوستانه داشته و هيچ نقطه تاريكي در روابط دو طرف وجود ندارد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «امروز با بسياري از كشورهاي منطقه روابطي دوستانه و سازنده داشته و علاقمنديم روابط خود را تا حداكثر سطح ممكن ارتقاء دهيم»، گفت: ظرفيت‌ها و امكانات فراوان مالي و فرهنگي براي تبادل ميان دو طرف وجود دارد كه با استفاده از آن شاهد گسترش روزافزون روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي حوزه آمريكاي لاتين هستيم و اين روابط مطمئناً با توسعه وسايل ارتباطي گسترده‌تر نيز خواهد شد.

وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره راهكار گذر از وضع موجود در جهان نيز گفت: براي گذر از وضع موجود و رسيدن به نظمي مطلوب بايد با همدلي بر مفاهيم اصلي از جمله انسان و آزادي تفاهم و تأكيد كرده و در برابر زورگويي‌ها و زياده‌خواهي‌ها، مقاومت و عدالت را در روابط خود نهادينه و دوست داشتن را تجربه كنيم؛ اين رمز عبور از وضع موجود در جهان است كه خوشبختانه در آمريكاي لاتين با وجود مردماني عدالت‌خواه به فراواني يافت مي‌شود.

احمدي‌نژاد درباره تبعات جنگ رسانه‌اي كه عليه ايران در جهان ايجاد شده و تهديداتي كه از سوي برخي سياستمداران مبني بر حمله نظامي به ايران مطرح مي‌شود، گفت: تمامي اين اقدامات جلوه‌هايي از نظم ناعادلانه در جهان هستند؛ مستكبران در حالي كه از سويي شعار آزادي و تبادل اطلاعات ميان ملت‌ها را سرمي‌دهند، از سوي ديگر با زور سلاح و تفنگ ملت‌ها را تهديد مي‌كنند.

وي اين روند را ادامه سياست‌هاي برده‌داري و استعماري گذشته دانست و تصريح كرد: كساني كه به خود اجازه مي‌دادند به كشورها حمله كرده و با اشغالگري مردم را كشته و آنها را به بردگي بگيرند و با سياست‌هاي خود جنگ‌هاي اول و دوم جهاني را به بشريت تحميل كردند، امروز با تغيير چهره همان اهداف استعماري را دنبال مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد:‌ تاريخ نشان داده كساني كه بدنبال ظلم به ملت‌ها هستند، خيلي زود مضمحل مي‌شوند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «ملت ايران بيش از هفت هزار سال سابقه تمدن و فرهنگ در اختيار دارد»، تأكيد كرد: تاريخ ثابت كرده كه هيچ مهاجمي عليه ملت ايران دوام نياورده و اثري از او در تاريخ باقي نمانده اما ملت ايران همچنان پابرجاست.

وي رفتارهاي تهديدآميز سران و دولت‌هاي استكباري را بيشتر از آن‌كه عملياتي باشند، جنگ تبليغاتي دانست و خاطرنشان كرد: اين‌گونه رفتارها هيچ‌گونه تأثيري در اراده و عزم ملت ايران نخواهد داشت و كاملا روشن است كه ايجاد يك درگيري جديد در منطقه خاورميانه چه تأثيراتي در پي خواهد داشت.

وي با بيان اين‌كه «رسانه‌ها از اركان و ابزار اصلي هستند كه در اختيار نظام سلطه قرار دارند و با تبليغات دروغ حق را باطل و باطل را حق نشان مي‌دهند»، يادآور شد: به عنوان مثال گزارش‌هايي كه اين رسانه‌ها از ايران ارائه مي‌دهند به گونه‌اي است كه ايران را كشوري عقب‌افتاده و مردم را دچار مشكلات فراوان معرفي مي‌كنند، در حالي كه امروز ايران از كشورهاي پيشرفته در علم و تكنولوژي دنيا محسوب مي‌شود كه بيش از چهار ميليون دانشجو و صدها هزار متخصص در زمينه‌هاي مختلف دارد.

وي با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران امروز با تكيه بر توان خود توانسته در عرصه‌هاي مختلف از جمله هوا و فضا، نانو و بيوتكنولوژي و صنعت به پيشرفت‌هاي قابل توجهي دست پيدا كرده و در برخي موارد جزء كشورهاي اول در دنيا باشد»، گفت: رفتارهاي مستكبران در حقيقت جنگ رسانه‌اي تمام عيار عليه ملت ايران است كه بايد همه با هم با بيان حقايق عليه آن مقاومت كنيم.

وي با تأكيد بر اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران خواستار بيان واقعيت‌ها و احقاق حقوق همه ملت‌هاست» افزود: چرا در حالي كه كشورهاي آفريقايي و آمريكاي لاتين ثروت‌‌هاي بسياري در اختيار دارند، بخش وسيعي از مردم در اين مناطق فقير هستند. سلطه‌طلبان با فريبكاري مي‌خواهند ملت‌ها را عامل فقر و عقب‌ماندگي معرفي كنند؛ آنها مي‌خواهند ملت‌ها را تحقير كرده و عاملان اصلي تحميل فقر بر ملت‌ها را پنهان كنند.

احمدي‌نژاد استعمار نو و فرانو و دخالت‌ها، سلطه‌طلبي‌ها و اشغالگري‌هاي استعمارگران را از عوامل فقر ملت‌ها برشمرد و اظهار كرد: مستكبران با اشغال عراق حداقل اين كشور را 50 سال از غافله پيشرفت عقب انداختند در حالي كه خود آن‌ها صدام را روي كار آورده و سپس به بهانه مقابله با او به كشور عراق حمله و بيش از يك ميليون انسان را كشتند؛ اين شرايط در حالي بوقوع پيوست كه آنها با پنهان شدن پشت نقاب ارائه دموكراسي به ملت عراق به دنبال سلطه بر نفت اين كشور بودند.

وي با اشاره به نقش رسانه‌هاي استعماري در سلطه‌گري مستكبران، تصريح كرد: رسانه‌هاي مستقل و آزادي‌خواه بايد دست به دست يكديگر داده و از حقوق ملت‌ها حمايت كنند، چرا كه امروز نشانه‌هاي شكست جنگ رسانه‌اي استكبار آشكار شده و مطمئناً‌ عدالت‌طلبان و آزاديخواهان پيروز نهايي اين مبارزه هستند.

وي در پاسخ به سوالي درباره تحولات سوريه نيز خاطرنشان كرد: امروز شاهد تحولات گسترده‌اي در جهان هستيم و مطالبات ملت‌ها براي رسيدن به عدالت و آزادي در حال گسترش است و سلطه‌طلبان در نقاط مختلف يا تلاش مي‌كنند كه از اين حركت‌هاي مردمي جلوگيري كنند و يا حركت ملت‌ها را به نفع خود تغيير دهند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «معتقديم آزادي و عدالت حق همه ملت‌ها بوده كه بايد با تفاهم و همدلي برقرار شوند»، گفت: مشكل اصلي در منطقه خاورميانه دخالت‌هاي بيگانگان است كه براي تسلط خود در منطقه دائماً كينه‌ورزي، كشتار و تبعيض را به ملت‌ها تحميل مي‌كنند و از برخي دولت‌ها عليه ساير دولت‌ها و ملت‌ها استفاده مي‌كنند در حالي كه مسلم است غرب براي آن كشورها نيز برنامه‌ريزي‌هاي خاصي انجام داده است.

وي با بيان اين‌كه «سلطه‌گران مي‌خواهند بدون صرف هزينه و با استفاده از ثروت ملت‌ها به اهداف خود برسند»، تاكيد كرد: آن‌ها در جرم خون‌هايي كه از ملت‌ها ريخته مي‌شود، شريك هستند.

وي با بيان اين‌كه «در سوريه طرفين بايد با تفاهم با يكديگر كشور خود را ساخته و پيشرفت كنند» اظهار كرد: دخالت‌هاي بيگانگان و ارسال اسلحه به اين كشور نه تنها كمكي به حل مسايل نمي‌كند، بلكه كينه‌ورزي، كشتار و دشمني‌ها را افزايش خواهد داد.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر لزوم هوشياري همه ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه خاورميانه نسبت به توطئه‌هاي مستكبران تصريح كرد: اگر ملت‌ها بدنبال دستيابي به زندگي بهتر هستند، بايد آن را با تفاهم و همدلي بدست آورند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران در راستاي حل مشكلات سوريه بدنبال ايجاد فضاي گفتگو ميان طرفين است.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مركزي خبر نيز درباره اقدامات ايران براي افزايش تبادلات تجاري با برزيل از سطح 10 ميليارد دلاري كه در گذشته هدفگذاري شده است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و برزيل در حال حاضر همكاري‌هاي خوبي با يكديگر دارند و از آن‌جايي كه دو كشور داراي ظرفيت‌هاي فراواني براي گسترش همكاري‌ها با يكديگر هستند، هيچ مانعي در مسير توسعه روابط آنان به نفت دو ملت‌ و ساير ملت‌ها وجود ندارد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «دستيابي به هدفگذاري مورد توافق قابل تأمين است» خاطرنشان كرد: مطمئناً ظرفيت‌هاي موجود در دو كشور اهداف بالاتري را نيز تأمين خواهد كرد.

وي با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران و برزيل داراي رشد بالاي اقتصادي هستند كه مي‌تواند بخش وسيعي از نيازها را در دو كشور تأمين كند»، گفت: آن‌چه در روابط ايران و برزيل حائز اهميت است، ادامه اين روابط خارج از اراده سلطه‌گران است و اين خطي است كه آينده روابط ميان دو كشور را ترسيم خواهد كرد.

وي همچنين با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران دوستدار ملت برزيل و همه ملت‌هاي منطقه آمريكاي لاتين بخاطر عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي و صميميت آنان است»، اظهار كرد: با وجود فاصله جغرافيايي زياد ميان ايران و آمريكاي لاتين، قلب‌ها و انديشه‌هاي ما با يكديگر يكسان است و در حقيقت در يك جبهه براي رسيدن به آينده‌اي روشن و درخشان قرار داريم.

احمدي‌نژاد همچنين خطاب به خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف كه در اين نشست خبري حاضر بودند، اظهار كرد:‌ اميدوارم از زبان و قلم شما اخبار صلح، دوستي، پيشرفت و همكاري ملت‌ها منتشر شود.
نظرات بینندگان