arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۱

شیعیان عربستان تقیه را کنار بگذارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: نایف از افراطی‏ترین و بزرگ‏ترین مخالفان شیعیان در عربستان بود که با مرگ او، بخش عمده‏ای از فشارهای وارده به شیعیان از سوی وهابیون، از میان رفت.

رضا آشتیانی عراقی در گفت‏وگو با خبرنگار بین‏الملل خبرگزاری خانه ملت، با بیان این‏که شیعیان در کشورهای عربستان و بحرین تحت بیشترین فشارها و ظلم‏ها قرار دارند، گفت: مرگ نایف بن عبدالعزیز ولی‏عهد سعودی، از بزرگ‏ترین الطاف خداوند به شیعیان این دو کشور بود. چرا که او از دشمنان اصلی اعطای آزادی به شیعیان به حساب می‏آمد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‏که شیعیان دیگر تقیه را کنار گذاشته‏اند و می‏کوشند با برپایی جشن به مناسبت مرگ نایف، اعتراض خود را به خاندان آل‏سعود نشان دهند، افزود: این نشان می‏دهد که آنها دیگر تاب و توان تحمل این همه فشار را ندارند و با کنار گذاشتن تقیه، مخالفت خود با آل‏سعود را علنا آشکار کرده‏اند.

وی ادامه داد: با این  حال ممکن است با بیرون آمدن آل‏سعود از شوک مرگ نایف و بازسازی قدرت داخلی خود، اقدام به تلافی این اقدام شیعیان و بیشتر کردن فشارها بر آنها کنند. با این حال لازم است شیعیان همچنان به مبارزات خود ادامه دهند و موج بیداری اسلامی را به عربستان بکشانند.

عضو کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: البته این تنها شیعیان نیستند که به مخالفت با دولت مرکزی ریاض برخاسته‏اند؛ بلکه بدنه اصلی اجتماع در میان شهرنشینان سعودی و دانشجویان و تحصیل‏کردگان این کشور نیز که از دیکتاتوری و تبعیض حاکم بر این کشور به تنگ آمده‏اند، هر از گاهی دست به اعتراضاتی می‏زنند که البته کافی نیست و باید دامنه این اعتراضات گسترده‏تر شود.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به این‏که برپایی جشن از سوی شیعیان، رعب بیشتری در دل آل‏سعود می‏اندازد، ابراز امیدواری کرد تا این اعتراضات گسترده‏تر شود و مردم بیشتری به خیابان‏ها بریزند. به گفته آشتیانی عراقی، نایف از مهم‏ترین دشمنان شیعیان در قطیف و احصاء و استان الشرقیه سعودی بود.

آشتیانی عراقی همچنین اشاره‏ای به شادی مردم بحرین در مرگ نایف داشت و گفت: مرگ نایف باعث می‏شود تا انقلاب مردم این کشور با سرعت بیشتری به جلو برود. چون جنگ قدرت داخلی در ریاض، سران آل‏سعود را از اندیشیدن به بحرین بازمی‏دارد.
نظرات بینندگان