arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

کوفی عنان خطاب به آمریکا: ایران را کنار نزنید

عنان گفت: «من می‌ترسم به روزی نزدیک ‌شویم که در آن اوضاع سوریه کاملا از کنترل خارج شود و دیگر هیچ کاری نتوان کرد. اکنون آخرین مهلت برای جلوگیری از جنایت فرارسیده است. این وضعیت نمی‌تواند برای همیشه ادامه یابد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کوفی‌عنان نماینده سازمان ملل در سوریه مجدداً خواستار حضور ایران در حل بحران سوریه شد و گفت: ایران باید در جست‌وجوی یک راه‌حل صلح‌آمیز برای بحران سوریه مشارکت داده شود.

به گزارش انتخاب ؛ کوفی‌عنان نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در سوریه در ژنو به‌خبرنگاران گفت که در مذاکره با تعداد بی‌شماری از وزیران کشورهای مختلف کوشیده است آن‌ها را برای شرکت در نخستین نشست "گروه تماس سوریه" آماده کند.

عنان گفت تلاش کرده است رهبران کشورهای مختلف را مجاب کند که ایران به‌عنوان مهمترین متحد رژیم اسد باید در جست‌وجوی یک راه‌حل سیاسی مشارکت داده شود.

وی افزود: از آمریکا و روسیه خواسته است که برای حل مشکل سوریه، تلاش کنند و در این راه ایران را نیز کنار نزنند.

کوفی‌عنان تصریح کرد: وقت برای حل بحران سوریه درحال پایان یافتن است.

او به خبرنگاران گفت: «من می‌ترسم به روزی نزدیک ‌شویم که در آن اوضاع سوریه کاملا از کنترل خارج شود و دیگر هیچ کاری نتوان کرد. اکنون آخرین مهلت برای جلوگیری از جنایت فرارسیده است. این وضعیت نمی‌تواند برای همیشه ادامه یابد.»

عنان می گوید: طرفین درگیری در سوریه باید به شدت تحت فشار قرار گیرند تا مجاب شوند که به نفع آن‌ها است دست از کشتار بردارند و مذاکرات را آغاز کنند.

نظرات بینندگان