arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

«كيش»؛ شب ها آب ندارد، روز ها برق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق: دماي هوا در اين فصل از سال در وسط آب هاي خليج فارس و جزيره كيش تا 50 درجه سانتي گراد بالامي رود. اين دما وقتي در كنار رطوبت 90 درصدي قرار مي گيرد به هيچ وجه بدون داشتن كولر و ديگر وسايل خنك كننده قابل تحمل نيست.

 با اين حال اين روزها ساكنان و گردشگراني كه در كيش به سر مي برند هر شبانه روز در چندين نوبت با مشكل قطعي برق مواجه مي شوند. اين اتفاق در شرايطي رخ مي دهد كه كيش را قطب گردشگري ايران مي نامند، كيش هرچه دارد از پتانسيل هاي گردشگري اش است.

با اين حال آن گونه كه خبرگزاري گردشگري ايرانسو خبر داده است چند روزي است همزمان با آغاز جشنواره تابستاني كيش مشكل قطعي برق در اين جزيره نيز آغاز شده است. چراغاني خيابان ها و برگزاري جشن ها و برنامه هاي مرتبط با اين جزيره موجب وارد آمدن فشار بيشتر به توان خطوط برق اين جزيره شده و نتيجه آن قطعي هر از گاه برق در برخي ساعات شبانه روز شده است. اين مشكل در حالي در كيش رخ مي دهد كه اين روزها بيش از 250 گردشگر ورزشي و بسياري از مقامات كنفدراسيون اسكواش آسيا خود را براي برگزاري مسابقات اسكواش جام قهرماني آسيا در كيش آماده مي كنند.

در همين حال در بسياري از خانه ها و هتل هاي كيش به دليل كم بودن فشار آب، شهروندان براي حل مشكل، اقدام به نصب پمپ هاي تقويت فشار آب كرده اند، با اين حال هنگام قطع برق به دليل روشن نشدن اين پمپ ها امكان آب رساني نيز از بين مي رود.

«آريا» يكي از شهروندان اهل كيش در اين باره مي گويد: «مشكل قطع شدن برق در تابستان و اواخر بهار سال هاست كه در كيش رخ مي دهد، هنوز هم مسوولان تلاش خاصي براي رفع اين مشكل نكرده اند. اين در حالي است كه با قطع برق در دماي 50 درجه كيش و خاموش شدن كولرها براي چند دقيقه هيچ كسي توان تحمل چند دقيقه ماندن در اين هوا را ندارد.

 بسياري از شهروندان براي فرار از گرماي طاقت فرسا به كولر ماشين هاي خود پناه مي برند و مدت زمان قطع بودن برق را در ماشين ها مي گذرانند، با اين حال اما همه اهالي كيش هم ماشين ندارند و علاوه بر اين بالارفتن قيمت سوخت هم بر مشكلات افزوده است چون اهالي كيش مجبور هستند چندين ساعت ماشين هاي خود را روشن نگه دارند تا از گرماي شرجي نفس گير فرار كنند.»

 علاوه بر اين، «طاهري» يكي ديگر از ساكنان كيش و كارمند يكي از هتل هاي اين جزيره به «شرق» مي گويد: «قطع برق سراسري مشكل فني نصف بيشتر جزيره است، البته قطعي برق در سال هاي قبل بسيار بيشتر بود، امسال هم شب آغاز جشنواره تابستاني كيش و چراغاني خيابان ها و برگزاري جشن ها برق كيش قطع شد. در كنار اين، مشكل آب جزيره هم سال هاست كه پابرجا مانده و هنوز رفع نشده است.

 كيش سال هاست كه 24ساعته آب ندارد و هر شب از ساعت 11 يا 12 شب آب قطع مي شود و تا زمان اذان صبح وصل نمي شود. علاوه بر اين به دليل فرسوده بودن و زنگ زدگي دستگاه هاي تصفيه آب در جزيره، آبي كه از لوله ها خارج مي شود زرد رنگ و حاوي زنگ آهن است.» قطعي دايم آب و برق در جزيره اي كه عنوان دهان پركن قطب گردشگري كشور را به همراه يدك مي كشد، قطعا آسيب بزرگي به جايگاه آن در ميان مقاصد گردشگري گردشگران داخلي و خارجي وارد مي كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
8
كل زمينهاي كيش را به فروش گذاشته اند و برج و آپارتمان و ويلا مي سازند.گردشگري كجا بود.
باغ وحش را خراب كرده اند و زمين مرغوب آنرا واگذار كرده اند
نظرات بینندگان