arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

قطع شبانه چهارهزار درخت در جنگل ابر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فعال حقوق محیط زیست از قطع شبانه چهار هزار درخت با ارزش در مسیر جاده ابر خبر داد و گفت: جاده ابر بستری برای سودجویی برخی شده تا با ویلاسازی و شهرک سازی به تخریب هرچه بیشتر محیط زیست بپردازند.
 
علی نقی مقصود لو افزود: این جاده با عرضی برابر 30 تا 40 متر به هیچ عنوان بر خلاف ادعای مسئولان محیط زیست که مجوز ساخت آن را دادند جاده ای روستایی نیست و در صورت احداث هزاران اصله درخت سرخدار که از با ارزشترین و نادرترین گونه های درختی جهان است نابود می شوند.
   
 
به گفته وی، برخی مسئولان استانی برای گسترش شهرکها و ویلاسازی نظیر منطقه پردیس سیاه روبار هر چند وقت یکبار اهالی این منطقه را تطمیع کرده و با دادن پلاکارت های تبلیغاتی به دست آنها ماجرا را به گونه ای جلوه می دهند که ساخت این جاده خواسته آنان است.
 
 
مقصود لو اظهار داشت: این در حالی است که به دلیل وجود دیگر مسیرهای ارتباطی به هیچ عنوان اهالی نیازی به ساخت این جاده ندارند و تنها مسئولان برای دسترسی بهتر به ویلاها و گران تر فرو ختن آنها به دنبال ساخت این جاده هستند.
 
 
این فعال حقوق محیط‌‌ زیست تصریح کرد: روزدوشنبه هفته گذشته به صورت شبانه و ضربتی و با دستور مقامات ارشد سازمانهای محیط زیست و سازمان جنگلها و مراتع، اداره کل منابع طبیعی استان و اداره کل راه و ترابری با چندین دستگاه لودر و اره موتوری وارد منطقه شدند و با سوء‌استفاده از تعطیلی روز مبعث حدود چهار هزار اصله از درختان حواشی این جاده را قطع کردند.
 
 
 
وی افزود: البته برای اینکه آثاری ازاین اقدام خود به جای نگذارد تمام این درختان را که از گونه های با ارزش سرخدار، راش، بلوط و آزاد بودند ریشه کن کرده اند.
 
 
شنبه هفته گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: برای احداث جاده جنگل ابر هیچ مشکلی وجود ندارد و سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای آن نظارت کامل دارد.
 
 
محمدجواد محمدی زاده تصریح کرد: احداث جاده جنگل ابر مصوب دولت است و نقشه احداث آن به تایید سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است.
 
 
 
 
وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی آن آغاز و قسمتی از کنار گذر جاده ساخته شده است اما این توقع وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی سرعت اجرای پروژه را بیشتر کند تا امکان ارتباط دو بخش به وسیله یک جاده روستایی و درجه یک فراهم شود.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  گفته بود که قبل از این وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی را در خصوص احداث جاده جنگل ابر ارائه کرده بود که مورد توافق سازمانهای حفاظت محیط زیست و جنگلها نبود اما دولت با تصویب مصوبه ای به استاندار گلستان نمایندگی داد تا با کمک سازمانها و دستگاههای مرتبط نقایص و مشکلات را برطرف کند که منجر به تهیه نقشه ای شد که مورد توافق همه بود.در این نقشه جدید تمام ملاحظات سازمانهای حفاظت محیط زیست و جنگلها لحاظ شد و با ابلاغ آن به وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شد.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
11
کار کار انگلیسیهاست!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
7
4000 ???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
6
چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
نظرات بینندگان