arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

چه بلایی بر سر جاذبه گردشگری جزیره هرمز آمده است؟

اخیرا تصاویر و خبرهایی از فروریختن «روزنه دریا» از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اخیرا تصاویر و خبرهایی از فروریختن «روزنه دریا» از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.

 براساس این اخبار دلیل فروریختن این پدیده زیبا حضور گردشگران و بی‌توجهی و تخریب با برپایی کمپ از سمت آنها عنوان شد. اما سرپرست بخشداری هرمز بندرعباس این مساله را صحیح نمی‌داند.

او می‌گوید: این صخره‌ در اثر رخ دادن یک پدیده طبیعی فرو ریخته و هیچ گونه دخالت انسانی در فرو ریختن آن دخیل نبوده است.

محمد زرنگاری در گفت‌وگو با ایرنا ادامه می‌دهد: به دلیل ارتفاع زیاد و مناسب نبودن فضا در بالای این جاذبه گردشگری امکان برپایی کمپ و چادر از سوی گردشگران ورودی به جزیره هرمز بر روی این صخره وجود نداشته است که این صخره تو خالی نتواند وزن آنان را تحمل کرده و فرو بریزد.

به گفته او این صخره در جایی قرار دارد که دریا در حال حرکت و پیشروی است و رفت و آمد آب و هجوم امواج به ساحل سنگی باعث فرسایش بخش های ضعیف تر روزنه دریا و فرو ریخت آن شده است.

روزنه‌ی دریا صخره‌ای بسیار بزرگ بود که به مرور زمان و در اثر فرسایش توسط آب، دایره‌ای در وسط آن ایجاد شده و چشم انداز دلپذیری از دریا را به نمایش گذاشته بود. انگار که تصویر ساحل زیبا و تمیز دریا را به وسیله‌ گِل، قاب گرفته باشند.

گردشگران ورودی به جزیره هرمز ساحل روزنه دریا را به ساحل محیط زیست، صخره روزنه دریا و روزنه دریای هرمز می شناختند. این صخره‌ که در ضلع جنوب شرقی جزیره‌ هرمز، در فاصله‌ یک کیلومتری ساحل لاک پشت‌ها و غار رنگین کمان قرار دارد.

 

نظرات بینندگان