arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

العربیه: پادشاه و ولی عهد سعودی سالگرد «روز پیروزی» را به پوتین تبریک گفتند

رسانه‌ها دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش کردند که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی، سالگرد «روز پیروزی» را به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تبریک گفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رسانه‌ها دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش کردند که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی، سالگرد «روز پیروزی» را به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تبریک گفتند.

به نوشته وبگاه «العربیه» پادشاه و ولی‌عهد عربستان هر دو برای پوتین آرزوی سلامتی و برای مردم و دولت روسیه آرزوی سعادت کردند.

این پیام در حالی برای پوتین ارسال شده است که منابع خبری یکشنبه گزارش کردند که شاه عربستان به توصیه پزشکان در بیمارستان خواهد ماند. خبرگزاری «رویترز»، به نقل از «خبرگزاری دولتی عربستان» گزارش کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی پس از انجام آزمایش «کولونوسکوپی» در بعد از ظهر یکشنبه، مدتی در بیمارستان خواهد ماند تا به توصیه پزشکان استراحت کند.

دربار آل سعود اعلام کرده که نتایج کولونوسکوپی خوب بوده اما به طور دقیق مشخص نشده که شاه چه مدت در بیمارستان خواهد ماند. پیشتر گزارش شد که شاه عربستان عصر شنبه در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده در ساحل دریای سرخ بستری شده و تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گرفته است.

با ادامه درگیری روسیه در اوکراین، ریاض قبلا بر تمایل خود برای یافتن راه حل سیاسی برای این موضوع تاکید کرده بود.

روسیه پایان جنگ در اروپا را در ۹ می (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت) را جشن می‌گیرد و این مناسبت را روز پیروزی نامید. پوتین نیز از این فرصت برای سخنرانی برای سخنرانی برای شهروندان روس در جریان رژه در «میدان سرخ» مسکو استفاده کرد.

وی در سخنرانی خود گفت که کشورهای غربی برای حمله به روسیه و شبه جزیره کریمه آماده می‌شدند. او خاطره قهرمانی شوروی در جنگ جهانی دوم را یادآور شد تا ارتش خود را به سوی پیروزی در اوکراین تشویق کند.

نظرات بینندگان