arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

ژنرال شفیق، تبریک ...!!

طه خلیفه – فعال سیاسی مصری
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حکم عجیب برای مبارک ،حکم انحلال مجلس مصر و حمایت بی چون وچرای شورای نظامی مصر از احمد شفیق موجی از خشم وانزجار عمومی در میان مردم مصر به وجود آورده است و شخصیت های مختلف و گروهها و اجزاب انقلابی نسبت به از بین رفتن ثمرات انقلاب اعلام هشدار می کنند.

اکنون نیز که همه منتظر نتایج انتخابات دور دوم ریاست جمهوری مصر هستند بی مناسبت نیست دیدگاه یکی از فعالان سیاسی مصر را جویا شویم در زیر مقاله ای جالب از طه خلیفه از نظرتان می گذرد:

پس از اعلام حکم عدم قانونی بودن قانون عزل سیاسی و انحلال مجلس نمایندگان ملت، مراتب تبریک و تهنیت خود را پیشاپیش به ژنرال احمد شفیق، رئیس جمهور آینده مصر و سمبل ضد انقلاب عرض می کنم.
پیروزی شفیق در انتخابات، اکنون مسأله ای قطعی است، تا حسنی مبارک زندانی بار دیگر قدرت را در مصر با نقاب احمد شفیق به دست بگیرد. این ادعا پیش بینی نتایج صندوق های رأی گیری نیست بلکه یک نتیجه گیری از سیر وقایع پرشتاب روزهای اخیر از جمله احکام اخیر است، از این رو نتایج همه این حوادث در صورت کنار گذاشتن تمام خوش بینی ها، پیروزی احمد شفیق است. اهداف و طرح هایی وجود دارد که به دنبال برنامه ریزی برای بازگشت رژیم سابق و احمد شفیق با ظاهری روتوش شده است.
برای هوش و ذکاوت شورای حاکم نظامی در دوره انتقالی سرتعظیم خم می کنم زیرا تمام اهداف مورد نظر خود را بدون کم و کاست محقق کرد و حتی بیش از آنچه که در نظر داشت به دست آورد.
دو حکم اخیر صادر شده، چندین هدف را برای آنها به ارمغان آورد، نخست رهایی از مجلس نمایندگان ملت با اکثریت اسلام گرا و محو کردن آن از صحنه قدرت و پس دادن آنها به مردم، آن هم پس از کم شدن محبوبیت برخی از احزاب اسلام گرا، دوم تأکید بر مشروع بودن حضور احمد شفیق در انتخابات تا در صورت پیروزی نهایی در انتخابات – به احتمال قوی – پیروزی وی را مشروع و غیر مشکوک جلوه دهند. سوم اینکه در آن هنگام محمد مرسی همچنان به اعتراض علیه شفیق مشغول خواهد بود در حالی که شورای حاکم نظامی اداره کننده واقعی کشور خواهد بود و بالفعل انقلاب مردم از بین خواهد رفت چهارم اینکه قانون گذاری بار دیگر بر عهده شورای نظامی خواهد بود تا هرقانونی را بخواهد تصویب کند و در نهایت به عنوان تنها بازیگر میدان باشد.
تمامی این اهداف به وسیله احکام نهادهای قضایی و بدون اینکه شورای حاکم نظامی به شکل مستقیم دست به کودتا بزند برای آنها محقق و عملی خواهد شد، در حقیقت شورای نظامی از 11 فوریه آرام آرام حمله ای نرم علیه انقلاب را آغاز کرد و با احکام دادگاه قانون اساسی، پارلمان را سرنگون و شفیق را تثبیت کرد.
پیش از این، از وقوع یک کودتای مستقیم نظامی توسط این شورا واهمه داشتیم اما اکنون و پس از سوء استفاده شورای نظامی از اختلافات و انشقاق بین مجموعه های سیاسی و اتهام زنی متقابل میان این گروه ها و متأسفانه عدم محافظت انقلابیون از انقلاب بزرگ خود و نرمی در مقابل شورای نظامی، دیگر ترسی از وقوع کودتای مستقیم وجود ندارد.
بنابراین ساعاتی قبل از پایان رأی گیری می گویم: ژنرال شفیق .. تبریک!!

ترجمه: سید رضا قزوینی
نظرات بینندگان