arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

افاضات علمی دانشمندان ماهواره ای!

خسرو معتضد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در کشور ما نمی دانم دستگاه مونیتورینگ در حد تلویزیونهای ماهواره ای دایر است یا نه که افاضات این بنگاه های سخن پراکنی را ضبط و برای استفاده و تنویر افکار عمومی و تفریح خاطر مردمی که در این فصل گرم تابستان نیاز به سرگرمی دارند، پخش کند؟


 باور کنید از فیلمهای لورل و هاردی خنده دارترند! باور کنید من گهگاه که به خانه یکی از دوستان صاحب مجوز می روم و به این برنامه ها توجهی نشان می دهم که بدانم در چنته آنان چه است، از خنده غش و ریسه می روم و بر خود و اهل مملکت افسوس می خورم که اینها داعیه تفسیر و تحول در کشور دارند.
چند سال پیش یکی از این تلویزیون داران که هر چی آپارتمان قراضه و بنجل و روی دست مانده مسکن سازان دوبی بود، به هموطنان ساده دل قالب کرد، در بیانات پرشور و هیجانی گفت: «من از لس آنجلس که میلیونها کیلومتر با ایران فاصله دارد، به شما هم میهنان عزیز درود می فرستم!».
نمی دانم در حول و حوش این دلال بی سواد املاک و برگزار کننده کنسرتهای عربده کشی فیلمفارسی کسی نبود که بگوید: «مرد حسابی وقتی فاصله کره زمین تا کره ماه سیصد و نود و پنج هزار کیلومتر است و شعاع کره زمین 6 هزار کیلومتر است، فاصله بندر امام خمینی تا نیویورک (19 هزار کیلومتر) است، حال تو این میلیونها کیلومتر را از کجا آوردی؟»
شخص بسیار چاخان و پشت هم انداز دیگری هست که وقتی مهران مدیری سر به سر او گذاشت و فروش کالاهای تقلبی را زیر عنوان اشیای مقدس میهنی مسخره کرد، مدتی غیب شد، اما دوباره بازگشته و مردم را تحریک می کند. او امیدوار است اگر دری به تخته خورد، وزیر رادیو و تلویزیون شود و برای خودش دم و دستگاهی به هم بزند.
او چندی پیش مردم را تشویق می کرد، سکه هایشان را از بانک مرکزی بگیرند تا بانک ورشکست شود. او و سایر گردانندگان این شبکه ها، در نهایت بی حمیتی و بی غیرتی مردم را از حمله آمریکا و اسراییل می ترسانند و می گویند بروید دلار و سکه بخرید (او نمی دانست هندوستان به ازای نفت، هزاران شمش طلا به ایران تحویل داده که با این شمش ها بانک می تواند تا پنج سال سکه طلا ضرب کند. چند روز پیش که خانه دوستم رفته بودم، دیدم این شخص یکی از کمونیستهای سابق را که حالا سوسیالیست شده آورده بود جلوی دوربین سعی می کرد از او یک سلطنت طلب دو آتشه بسازد. او هم من و من می کرد و نمی خواست با صراحت اظهارنظر کند. صحبت از راه آهن شد. آقای حشمت شروع به نقل خاطره ای از سفر خود به شوروی سابق کرد و گفت: در آنجا دیده مردم روی سنگ گور پطر دوم (پطر کبیر رومانف) گل می گذارند.» احتمالاً او زمان حکومت شوروی به روسیه رفته بود. حالا اگر برود، می بیند جایی که کمونیستها تزار و خانواده و دکتر فرانسوی معالج او و خدمتکارانش را سلاخی کردند کلیسا ساخته اند و آنجا یک گردشگاه جهانگردان شده است.
آری! صحبت از راه آهن شد و آقای حشمت ا... که من او را از دور فرد فاضلی می دانستم دلیل احترام مردم روسیه به پطر کبیر را اصلاحات و نوگرایی های او دانست و در حالی که دهان من از حیرت باز مانده بود، فرمود: «پطرکبیر برای روسیه راه آهن ساخت و به همین دلیل مردم خدمات او را ارج می نهند».
سپس افاضه فیض فرمود که «روی نقشه راه آهن که پطر کبیر ساخته، جایی دست گذاشته بود. در آن نقطه خط آهن را پیچ داده اند، که خواسته اند احترام انگشت گذاردن پطر کبیر روی نقشه محفوظ بماند!».
در حالی که استاد سوسیالیسم سخن می گفت و می کوشید بین کمونیسم و سلطنت، گرهی بزند آقای مجری با آن گونه های چاق و چله و چهره خوب خورده و خوابیده اش، پیوسته از پطر کبیر به عنوان سازنده راه آهن روسیه یاد می کرد و پطر را هم پطر (با ضمه) می خواند. من بسیار خندیدم و در عین حال بر ایرانیان زار و بریان شدم. در اینجا بود که من گفتم رحمت به آن کفن دزدی که فاصله صحیح(!) میان زمین و کره ماه را میلیونها کیلومتر برآورد کرده بود!
اکنون که تلویزیونهای بیگانه با پخش موسیقی کردی و ترکی و عربی باعث جذب تماشاگر می شوند،جای برنامه های طنز و نمایشهای فکاهی و موسیقی و ارکستر در تلویزیون خالی است. چه ایرادی دارد کنسرتهای تالار رودکی پخش شود و یا کنسرت آقای دکتر محمد اصفهانی یا سالار عقیلی؟ تلویزیون برای جذب تماشاگران باید به برنامه های شاد توجه نشان دهد. برنامه خنده بازار برنامه جالبی بود، معلوم نیست چرا مدتی است تهیه و پخش نمی شود؟
به هر ترتیب این تلویزیونهای ماهواره ای سالهاست در جا می زنند. همه این ماهواره ها علاقه غریبی به بهاییت دارند و یکی از آنان سعی دارد رضاشاه و خانواده اش را بهایی معرفی کند و آبرویشان را بیشتر ببرد، در حالی که گر چه پهلوی ها دستشان با بهایی ها در یک کاسه بود اما بهایی نبودند.
تلویزیون فارسی وان هم که همواره خیانت زن به شوهر و شوهر به زن و مرد همسایه به زن همسایه و به تازگی، هم جنس گرایی را ترویج می کند. آن هم از معلومات سرشار مجری کانال یک و کارشناس اش که پطر کبیر را مؤسس راه آهن معرفی کردند در حالی که پطر کبیر در اوایل قرن 17 میلادی همزمان با شاه سلطان حسین صفوی می زیست و راه آهن 140 سال قبل در قرن 19 اختراع شد.
نظرات بینندگان