arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

اتحادیه اروپا: چین و روسیه تهدیدی برای نظم جهانی هستند

«فومیا کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن و روسای شورای اروپا و کمیسیون اروپا طی دیدار در توکیو درباره روابط دوجانبه و بحران اوکراین رایزنی کردند. فن در لاین در نشست خبری مشترک با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن گفت: «امروز جنگ وحشیانه (روسیه) علیه اوکراین و پیمان نگران‌کننده‌اش با چین مستقیم‌ترین تهدید برای نظم جهانی است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نخست‌وزیر ژاپن به روسای شورا و کمیسیون اروپا وعده داد، همکاری ضد روسی با بروکسل را بیشتر می‌کند.

«فومیا کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن و روسای شورای اروپا و کمیسیون اروپا طی دیدار در توکیو درباره روابط دوجانبه و بحران اوکراین رایزنی کردند.

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «اورسلا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا در توکیو با فومیا کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن دیدار کردند. دو طرف در این دیدار درباره روابط ژاپن و اتحادیه اروپا رایزنی کردند و علیه روسیه موضع گرفتند.

به گزارش فرانس ۲۴، فن در لاین در نشست خبری مشترک با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن گفت: «امروز جنگ وحشیانه (روسیه) علیه اوکراین و پیمان نگران‌کننده‌اش با چین مستقیم‌ترین تهدید برای نظم جهانی است».

فومیا کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن مواضع هماهنگی با آمریکا و غرب علیه روسیه در رابطه با اوکراین اتخاذ کرده و دولتش به تحریم‌های سختگیرانه علیه مسکو از جمله در زمینه انرژی پیوسته است.

وی در نشست خبری با سران اعزامی اتحادیه اروپا به توکیو گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین فقط مربوط به اروپا نیست، بلکه هسته نظم بین‌المللی از جمله آسیا را متزلزل می‌کند و این نباید تحمل شود».

چارلز میشل رئیس شورای اروپا هم مدعی شد: «همکاری ما در اوکراین در اروپا حیاتی است، اما در ایندوپاسیفیک (مناطق حائل دو اقیانوس هند و آرام) نیز مهم است و ما همچنین می‌خواهیم رایزنی‌های خود را در مورد چین قاطع‌تر و عمیق‌تر کنیم. چین باید برای دفاع از سیستم چندجانبه‌ای که در توسعه کشورش از آن سود برده است، بایستد».

فومیا کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن در کنفرانس خبری مشترک با روسای شورا و کمیسون اروپا به آنها وعده داد، توکیو همکاری خود با بروکسل به منظور تنبیه و مجازات روسیه بابت جنگ اوکراین را بیشتر خواهد کرد.

اورسلا فن در لین رئیس کمیسیون اروپا ضمن ابراز خرسندی از مواضع دولت ژاپن خطاب به فومیا کیشیدا تصریح کرد: «ما از موضع قوی فزاینده ژاپن در برابر روسیه استقبال می‌کنیم».

نظرات بینندگان