arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

قیمت تخم‌مرغ باز هم گران شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


در حالی بر اساس نرخ‌نامه جدید از سوی وزارت صنعت قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله ۲۱۵۰ تومان از ابتدای تیرماه سال‌جاری تعیین شده است که تولیدکنندگان به هیچ وجه این نرخ را قبول ندارند و به صراحت اعلام می‌کنند که ما فقط قیمت وزارت جهادکشاورزی را می‌پذیریم.

به گزارش مهر، براساس آمار رسمی بانک مرکزی در هفته منتهی به ۰۲/۰۴/۹۱ قیمت هرکیلو تخم مرغ معادل ۱۰.۱ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است به طوریکه هرشانه تخم مرغ بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان به فروش می رفته است.

براساس این گزارش، قیمت هر شانه تخم مرغ (درحدود ۲ کیلوگرم) در میادین میوه و تره بار شهرداری بین ۴۲۰۰ تا ۴۶۰۰ تومان به فروش می رسیده است، ضمن اینکه متوسط قیمت هر شانه تخم مرغ در سطح شهر در حدود ۴۵۰۰ تومان بوده است درحالی که هرشانه تخم مرغ در هفته گذشته (هفته منتهی به ۲۶/۰۳/۹۱) درحدود ۴۰۰۰ تومان به فروش می رسیده است.

در این رابطه ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار استان تهران گفت: وقتی وزارت جهادکشاورزی اعلام می‌کند قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ ۲۷۵۰ تومان است، چطور وزارت صنعت به خود اجازه می دهد قیمت ۲۱۵۰ تومانی برای هرکیلوگرم تخم مرغ اعلام کند.

وی با بیان اینکه روز جمعه سویا را کیلویی ۱۵۲۰ تومان خریداری کرده ام، گفت: تاکنون هیچ یک از وعده های شرکت پشتیبانی امور دام برای دادان کنجاله سویا به نرخ ۸۰۰ تومان به مرغداران و دامداران محقق نشده است.

نبی پور اضافه کرد: درحال حاضر نهاده کنجاله سویا را برای مردادماه از شرکت "آواتجارت صبا" با قیمت هرکیلوگرم ۹۲۵ تومان پیش خرید کرده ایم.

ضرر ۱۳۰۰۰ تومانی تولید کننده و سود ۶۰۰۰ تومانی واسطه ها!

وی با بیان اینکه هر کارتون تخم مرغ (حاوی ۱۸۰ عدد تخم مرغ) را به قیمت ۱۹ هزارتومان به عاملین می فروشیم و عاملین هم با احتساب ۶ هزارتومان سود آن را به قیمت ۲۵ هزارتومان به فروش می رسانند، گفت: درحقیقت من تولیدکننده به ازای هرکارتون تخم مرغ ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان ضرر می دهم و واسطه با فروش همین کارتون تخم مرغ به خرده فروش‌ها ۶ هزارتومان سود می برد.

نبی پور با اشاره به راهکار ارزان شدن تخم مرغ در بازار گفت: شرکت پشتیبانی امور دام نهاده ها را به نرخ بهمن ماه سال گذشته (کنجاله سویا کیلویی ۴۳۵ تومان-ذرت کیلویی ۳۶۰ تومان) به ما بدهد تا قیمت تخم مرغ را در بازار کاهش پیدا کند.

مرغدارها باید حداقل ۴ ماه گرانفروشی کنند!

هدایت الله اصغری مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذار میهن درخصوص نرخ‌نامه جدیدی که برای هرکیلوگرم تخم مرغ فله ۲۱۵۰ تومان تعیین شده است، اظهار داشت: این اقدام وزارت صنعت غیرکارشناسی شده است و هیچ مبنای درستی ندارد.

وی افزود: زمانی که مرغدارها طی ۴ ماه گذشته ماهیانه به ازای تولید هرکیلوگرم تخم مرغ ۱۵۰۰ تومان خسارت دیده اند باید برای جبران خسارتشان در ۴ ماه آینده تخم مرغ را با قیمت حداقل کیلویی ۳۵۰۰ تومان به فروش برسانند تا قیمت تخم مرغ بر مبنای قیمت تمام شده در نقطه سربه سر قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذارمیهن با تاکید براینکه اگر امروز مشکل در تولید تخم مرغ داریم ناشی از سیاست‌های غلط وزارت صنعت است، گفت: باید در سال حمایت از تولید ملی دولت حمایت بیشتری از تولیدکنندگان کند نه اینکه با اعمال سیاستهای غیرکارشناسی شده موجب ورشکستگی تولیدکنندگان در کشور شود.

قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۲۰۰۰ تومان است

وی در ادامه درخصوص نوسان قیمت تخم مرغ در بازار اظهارداشت: درحال حاضر تخم مرغ درب مرغداری کیلویی حدودا ۲۰۰۰ تومان است درحالی که باید این قیمت به ۲۷۵۰ تومان برسد.

اصغری تصریح کرد: مرغدارها طی ۴ ماه گذشته روزانه به ازای تولید هرکیلوگرم تخم مرغ ۱۵۰۰ تومان خسارت داده اند.

وی برای کاهش قیمت تخم مرغ در بازار عنوان کرد: وزارت صنعت اگر تخم مرغ را هنگام افزایش تولید با قیمت حداقلی کارشناسی شده از تولیدکنندگان خریداری کند و در زمان کاهش تولیدات آنرا در بازار توزیع کند هیچگاه قیمت تخم مرغ در بازار افزایش نخواهد یافت بلکه همواره این قیمت ثابت خواهد ماند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذارمیهن با اعلام اینکه هم اکنون ماهیانه بالغ بر ۱۰۰۰۰ تن تخم مرغ مازاد تولید داریم، گفت: این مازاد تولید موجب شده است که تولیدکنندگان تخم مرغ را به جای کیلویی ۲۷۵۰ تومان کیلویی ۱۳۰۰ تومان فروختند و متضرر شوند.

وی با ابراز تاسف از اینکه به دلیل سیاستهای غلط وزارت صنعت نتوانسته ایم تولید پایدار را در این صنعت حفظ کنیم، گفت: اگر وزارت صنعت طی چندماه گذشته حداقل ۱۰۰۰۰ تن تخم مرغ را با قیمت حداقلی کارشناسی شده از تولیدکنندگان خریداری می کرد هم اکنون ضمن حفظ تولید پایدار شاهد قیمت منطقی تخم مرغ که هم منافع تولیدکننده و هم منافع مصرف کننده را در بر داشت بودیم.

اصغری با اعلام اینکه درحدود یک ماه گذشته وزارت جهادکشاورزی به معاون اول رئیس جمهورپیشنهاد کرده است که به ازای هرکیلو صادرات تخم مرغ ۷۰۰ تومان مشوق و جوایز صادراتی به تولیدکنندگان بدهد که متاسفانه این پیشنهاد تاکنون عملیاتی نشده است، گفت: درحال حاضر صادرات معناداری در زمینه تخم مرغ نداشته ایم چون ترکیه با اختصاص سوبسید به تولیدکنندگانش ما را از جرگه رقابت در بازار جهانی صنعت تخم مرغ خارج کرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
0
2
جدییییییییییییییییییییییی؟

اصلا گرانی علتش که هدفمند شدن یارانه ها که نیست...

مرغ ها چون تی و هیکلشون به هم نریزه تخم نمیکنن کمیاب شده
نظرات بینندگان