arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

کیم جونگ اون پس از تایید ۲۱ کشته بر اثر کرونا: شیوع کووید ۱۹ کره شمالی را در آشفتگی بزرگی قرار داده است

همزمان با اینکه روز جمعه ۲۱ جان باخته جدید در کره شمالی در بین افرادی که تب کرده بودند، گزارش شد، رهبر این کشور امروز (شنبه) ضمن تاکید بر اینکه شیوع کووید ۱۹ کره شمالی را در "آشفتگی بزرگی" قرار داده است، خواستار یک جنگ تمام عیار برای غلبه بر این پاندمی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: همزمان با اینکه روز جمعه ۲۱ جان باخته جدید در کره شمالی در بین افرادی که تب کرده بودند، گزارش شد، رهبر این کشور امروز (شنبه) ضمن تاکید بر اینکه شیوع کووید ۱۹ کره شمالی را در "آشفتگی بزرگی" قرار داده است، خواستار یک جنگ تمام عیار برای غلبه بر این پاندمی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اگرچه کره شمالی از زمان آغاز پاندمی کرونا در جهان از بیش از دو سال پیش ادعا کرده بود که هیچ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور ثبت نشده است، اما اخیرا در اقدامی بی‌سابقه به نخستین موج پاندمی کرونا در این کشور اذعان کرد. با این حال هیچ نشانه‌ای از اجرای یک کمپین آزمایش و درمان دقیق و جدی در این کشور وجود ندارد.

به گفته کارشناسان، با توجه به محدود بودن توانایی‌های کره شمالی در انجام آزمایش‌های کووید ۱۹، احتمالا تعداد کشته شدگان اعلام شده تنها بخش کوچکی از تعداد کل مبتلایان است که می‌تواند منجر به هزاران کشته در این کشور شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد، از اواخر آوریل سال جاری میلادی که یک مورد تب با منشاء ناشناس گزارش شد، حزب حاکم کارگران کره شمالی یک نشست فوق‌العاده برگزار و گزارشات درباره انجام آزمایش از ۲۸۰ هزار و ۸۱۰ تنی که درمان شده‌اند و ۲۷ تنی که بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند را بررسی کرد.

کیم جونگ اون در این نشست گفت: شیوع این پاندمی مسری یک ناآرامی و آشفتگی بزرگ برای کشور ما از زمان تاسیسش محسوب می‌شود.

وی افزود: اما اگر تمرکزمان را در اجرای سیاست مقابله با پاندمی از دست ندهیم، کنترل و قدرت سازمانی‌ قوی‌مان مبتنی بر اتحاد یکپارچه حزب و مردم را حفظ کنیم و مبارزه‌مان با پاندمی را تقویت کنیم، می‌توانیم بر این بحران غلبه کنیم.

رسانه‌های دولتی اعلام نکرده‌اند که آیا این مرگ و میرهای جدید به خاطر کووید ۱۹ بوده است یا خیر. خبرگزاری KCNA روز جمعه گزارش داد که یک مرگ به خاطر ابتلا به اومیکرون تایید شده است.

خبرگزاری KCNA گزارش داد: در این نشست گزارشی از سوی مقامات کنترل پاندمی قرائت شد که در اکثر موارد تلفات انسانی ناشی از سهل‌انگاری از جمله مصرف بیش از حد دارو به دلیل عدم آگاهی از روش درمانی بوده است.

براساس گزارش خبرگزاری KCNA، از اواخر آوریل سال جاری میلادی ۵۲۴ هزار و ۴۴۰ تن از جمله ۱۷۴ هزار و ۴۴۰ مورد جدید در روز جمعه علائم تب داشته‌اند. حدود ۲۴۳ هزار و ۶۳۰ تن درمان شده‌اند اما خبرگزاری KCNA اعلام نکرده که از چند نفر آزمایش کووید ۱۹ گرفته شده و تعداد کل موارد ابتلا به کووید ۱۹ چقدر است.

کیم جونگ اون گفت: این بحران ناشی از بی کفایتی و بی مسئولیتی سازمان‌های حزبی در واکنش‌شان به پاندمی بوده است، اما انتقال این بیماری غیرقابل کنترل نبوده و کشور باید به مبارزه خود برای غلبه بر این بحران در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایمان داشته باشد.

براساس گزارش خبرگزاری KCNA، کیم جونگ اون پیشنهاد داد تا با اهدای لوازم پزشکی که در خانه‌اش نگهداری می‌شود، سهم خود را در این مبارزه انجام دهد تا این وسایل برای خانواده‌هایی که در شرایط سختی قرار دارند استفاده شود.

کیم جونگ اون همچنین گفت، مقامات بخش سلامت و بهداشت باید از تجربه دیگر کشورهای پیشرفته از جمله موفقیت‌های چین در مبارزه با پاندمی کرونا درس بگیرند.

نظرات بینندگان