arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

ادعای یک روزنامه اسپانیایی زبان: انتقال F16 از ونزوئلا به ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك روزنامه‌ي اسپانيايي مدعي شد كه ونزوئلا دست كم يك فروند جنگنده اف - 16 را در تلاش براي كمك به تهران در تقويت دفاع هوايي خود به ايران منتقل كرده است.

 
به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، روزنامه‌ي اسپانيايي اي.بي.سي كه يكي از سه روزنامه مهم اين كشور و همراه با حزب راست گراي حاكم است ادعا كرد كه انتقال اف -16 از ونزوئلا به ايران در سال 2006 و تحت نظارت يكي از دستياران نزديك هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا انجام گرفته است.

 
بر اساس گزارش روزنامه‌ هاآرتص، اميلي بلاسكو، خبرنگار روزنامه‌ي "اي.بي.سي" در واشنگتن گفت كه اين خبر مبتني بر منابعي در نيروي هوايي ونزوئلا و اسناد طبقه بندي شده است.

 
انتشار اين خبر همزمان با سفر محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور ايران به ونزوئلا صورت گرفت.

 
هارآرتص نوشت: در سال 1983 سال‌ها پيش از به قدرت رسيدن چاوز، ونزوئلا 23 فروند اف -16 خريداري كرد. دست كم نيمي از اين تعداد در سال‌هاي اخير بر خلاف توافق 1983 با آمريكا به ديگر كشورها منتقل شده است.

 
اين گزارش مدعي است كه قطعات يك فروند اف -16 منتقل شده به ايران در سال 2006 از هم جدا شده و در محفظه‌هاي چوبي و مهر و موم شده به وسيله يك فروند هواپيماي بويينگ 707 نيروي هوايي ونزوئلا از پايگاه هوايي "ال ليبراتور" منتقل شده است. اين محموله در برزيل و الجزاير توقف داشت و در نهايت به تهران رسيده و در آنجا دوباره مونتاژ شد.

 
به ادعاي اين گزارش، اين اف -16 به اين منظور به ايران داده شده كه سيتم‌هاي راداري ضد هوايي خود را امتحان كند و با قابليت‌هاي آن آشنا شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
تی تی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
4
0
747 بوئینگ بوده ، مسافربری !
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
2
5
دستش درد نكنه...
ولي امريكايي ها nd'i از f22 استفاده ميكنن نه f16...
نظرات بینندگان