arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

بهترین صندلی هواپیما در پروازهای داخلی کجاست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید تصور بیشتر افراد از سفر با هواپیما، سفری راحت باشد. اما اگر سفر شما طولانی باشد و مجبور باشید چندین ساعت را روی صندلی بنشینید، شاید سفر با هواپیما چندان لذت بخش نباشد. افرادی که تجربه زیادی در سفر با هواپیما دارند، می دانند که کدام صندلی در هواپیما مناسب تر است، اما کسانی که برای اولین بار با هواپیما سفر می کنند، تصور می کنند که صندلی ها تفاوتی با یکدیگر ندارند.

کیفیت صندلی ها معمولا به نوع هواپیما، نوع کلاس پروازی و موقعیت آن در هواپیما بستگی دارد. با این وجود برخی ایرلاین های داخلی، تعداد صندلی ها را در پروازهای اکونومی تغییر می دهند. البته باید توجه داشته باشید که امکان انتخاب صندلی در هنگام رزرو بلیط امکان پذیر نمی باشد. شما می توانید پس از رزرو بليط رفت و برگشت تهران مشهد از رسپینا به سایت ایرلاین مربوطه مراجعه کرده و از طریق سیستم چک این (check-in) آنلاین صندلی خود را انتخاب نمایید.

بهترین صندلی هواپیما در پروازهای داخلی کجاست؟

همانطور که می دانید، کلاس های پروازی در ایران شامل، پروازهای اکونومی و بیزینس کلاس می باشند. صندلی های بیزینس کلاس معمولا بزرگتر بوده و قابلیت خم شدن زیادی دارند. اما صندلی های اکونومی کوچکتر بوده و در نشستن های طولانی مدت خسته کننده می شوند. با این وجود می توان صندلی های مناسبی نیز در این پروازها انتخاب کرد.

بهترین صندلی های هواپیما در پروازهای اکونومی

این کلاس پروازی به دلیل قیمت پایین تر، امکانات کم تری نسبت به سایر پروازها دارد. فاصله صندلی در پروازهای اکونومی کمتر بوده و همچنین عرض آن ها کوچکتر است. عرض این صندلی ها به نوع هواپیما بستگی داشته و از 42 الی 46 سانتی متر متغیر می باشد.

صندلی های راهرو

این صندلی ها دسترسی بهتری به مسیر عبوری به سمت درب خروجی و یا سرویس بهداشتی دارد. اگر صندلی های میانی راهروها را انتخاب کنید، صدای موتور هواپیما را متوجه نخواهید شد زیرا موتورها در زیر بال قرار دارند. این صندلی ها برای کسانی که دارای کودک می باشند بهتر است.

صندلی های نزدیک به درب خروج

معمولا صندلی های نزدیک به درب خروج فاصله بیشتری دارند تا مسافران بتوانند راحت تر پیاده شوند. اما باید توجه داشته باشید که ردیف اول این صندلی ها قابلیت خم شدن ندارند. در برخی هواپیماها، این صندلی ها در میانه های هواپیما نیز قرار دارد. این صندلی ها برای خروج سریع مناسب تر هستند اما با توجه به نزدیکی به درب خروج ممکن است هوای سردی را در آن جا احساس کنید.

صندلی های کنار پنجره ها

شاید بتوان گفت که این صندلی ها، بهترین صندلی های هواپیما می باشد، زیرا علاوه بر تماشای منظره بیرون، مسافر و یا خدمه پرواز کمتر از آن جا عبور نمی کنند. اگر می خواهید منظره بیرون را نظاره گر باشید، صندلی های جلو و عقب بال را انتخاب کنید. با این وجود در صندلی های کنار بال هواپیما، تکان های کمتری احساس می کنید. همچنین کسانی که از پرواز می ترسند، صندلی های روی بال گزینه مناسب تری برای آن هاست.

بهترین صندلی هواپیما در پروازهای داخلی کجاست؟

صندلی های پشت پارتیشن

در هواپیماهایی که دارای کلاس اکونومی و بیزینس می باشند، صندلی های این کلاس ها توسط پارتیشن از یکدیگر جدا شده اند. در اولین ردیف پشت این پارتیشن، فضای صندلی بیشتری وجود دارد و میز غذا در دسته صندلی قرار گرفته است. همچنین جلوی شما مسافری وجود ندارد که صندلی خود را خم کند و فضای پیش روی شما را محدود کند.

صندلی های بیزینس کلاس پروازهای داخلی

در صورتی که راحتی پرواز برای شما مهم می باشد، می توانید پرواز بیزینس کلاس را رزرو کنید. ایرلاین های متعددی مانند ایران ایر، آسمان و ماهان ارائه می شود که قیمت آن ها بیشتر می باشد. این پروازها برای مسیرهای طولانی مناسب تر می باشند. در این کلاس پروازی، عرض صندلی ها بیشتر بوده و صندلی ها بیشتر خم می شوند.

همچنین فاصله صندلی در این پروازها بیشتر بوده و مسافران آزادی عمل بیشتری دارند و برخی از این صندلی ها به صورت مبله می باشند. علاوه بر این، این صندلی ها در قسمت جلویی هواپیما قرار داشته و مسافران آن زودتر از سایرین پیاده می شوند.

بهترین صندلی هواپیما در پروازهای داخلی کجاست؟

 نکاتی در رابطه با انتخاب صندلی هواپیما

تا اینجا با انواع صندلی موجود در هواپیما آشنا شدیم. شما می توانید با توجه به شرایط خود یکی از این صندلی ها را انتخاب کنید. برخی از این نکات در ادامه ذکر شده است.

- اگر ترس از پرواز دارید صندلی های میانی هواپیما بهتر می باشند. تجربه نشان داده است که افرادی که از پرواز می ترسند در این صندلی ها، احساس ارامیش بیشتری دارند.

- اگر آرامش و سکوت برای شما مهم تر است و می خواهید در طول پرواز استراحت کنید، بهتر است صندلی های کنار پنجره را انتخاب کنید.

- در صورتی که قد شما بلند می باشد و به فضای بیشتری برای پا نیاز دارید، صندلی ها ردیف خروج و پشت پارتیشن را انتخاب کنید. زیرا در صندلی های خروج فضای بیشتری برای خروج مسافران در نظر گرفته شده است.

- طبق مطالعات فنی، صندلی های انتهای هواپیما ایمنی بیشتری هنگام خطر دارند، طوریکه ایمنی مسافران انتهای هواپیما 69 درصد بیشتر از مسافران دیگر می باشد. این میزان برای مسافران ابتدایی و میانی هواپیما به ترتیب 49 و 56 درصد است.

- اگر شرایط شما طوری است که نیاز به خدمت رسانی بیشتر توسط کادر پرواز دارید، صندلی های نزدیک به کابین هواپیما گزینه مناسبی می باشند.

- توجه داشته باشید که امکان تعویض صندلی وجود ندارد اما اگر شرایط خاصی داشته باشید می توانید با هماهنگی با کادر پرواز، صندلی خود را تغییر دهید.

سخن پایانی

در این مقاله، انواع صندلی موجود در پروازهای داخلی را بررسی کردیم. شما می توانید با توجه به شرایط خود یکی از این صندلی ها را رزرو کنید. با این وجود معمولا صندلی های ابتدای هواپیما و صندلی های کنار پنجره گزینه های مناسب تری می  باشند. علاوه بر این، صندلی های انتهایی با وجود امنیت بیشتر، گزینه مناسبی نمی باشند زیرا تردد بالایی در انتهای هواپیما وجود دارد.

نظرات بینندگان