arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

بودجه درمان ناباروری به درستی هزینه نمی شود

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: بودجه درمان ناباروری که در اختیار بیمه ها است، به درستی هزینه نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر :مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: بودجه درمان ناباروری که در اختیار بیمه ها است، به درستی هزینه نمی شود.

علی صادقی تبار، روز شنبه در نشست خبری کمپین حمایت از زوجین نابارور، افزود: در کشورمان با دو هدف اصلی زوجین نابارور را درمان می‌کنیم.

وی ادامه داد: هدف نخست، ایجاد یک زندگی شاداب برای زوجین نابارور است و در وهله دوم، کمک به افزایش جمعیت کشور است.

صادقی تبار گفت: دو سال است بودجه درمان زوجین نابارور در اختیار بیمه‌ها است ولی متأسفانه به درستی هزینه نمی‌شود.

وی افزود: سازمان‌های بیمه گر معمولاً سهم ۷۰ درصدی تعرفه‌ها را تأمین می‌کنند، اما بودجه سال ۱۴۰۰ برای درمان زوجین نابارور برای هر زوج ۷ میلیون تومان بوده است که نمی‌تواند سایر هزینه‌های جانبی درمان ناباروری زوجین را پاسخگو باشد.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا تاکید کرد: این پول باید در اختیار مراکز درمان ناباروری قرار بگیرد تا صرف هزینه‌های درمان زوجین نابارور شود.

صادقی تبار گفت: سازمان بیمه سلامت باید بسته حمایتی به زوجین نابارور ارائه بدهد. زیرا، ممکن است برخی از زوجین تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کنند.

وی افزود: ما به عنوان جهاد دانشگاهی در زمینه درمان ناباروری پیشرو هستیم و معتقدیم باید در ارتباط با حمایت از هزینه‌های درمان ناباروری زوجین، اصلاحاتی صورت بگیرد.

صادقی تبار گفت: رویه‌ای که سازمان بیمه سلامت در ارتباط با تأمین هزینه درمان ناباروری در پیش گرفته، منجر به شکست طرح خواهد شد.

وی افزود: بودجه درمان ناباروری در سال ۱۴۰۰، ۷۰۰ میلیارد تومان بود که در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و چون با تأخیر این بودجه را گرفته است، به خوبی استفاده نشده است.

نظرات بینندگان