arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

با ۶ گیاه به مبارزه با آلزایمر بروید

بسیاری از گیاهان دارای خاصیت ضدالتهاب هستند که با تغییرات مرتبط با افزایش سن در مغز مبارزه می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: بسیاری از گیاهان دارای خاصیت ضدالتهاب هستند که با تغییرات مرتبط با افزایش سن در مغز مبارزه می‌کنند.

به نقل از هلث دی، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که هویج، روغن زیتون، کرفس، آویشن، نعناع فلفلی و بابونه همگی می‌توانند به محافظت از حافظه در برابر پیری کمک کنند.

همه این غذاها حاوی لوتئولین هستند فلاونوئیدی که در بسیاری از گیاهان یافت می‌شود. لوتئولین التهاب مغز که با افزایش سن ایجاد می‌شود را کاهشی می‌کند و این کار با مهار آزاد شدن مولکول‌های التهابی در مغز انجام می‌شود.

پروفسور رادنی جانسون، سرپرست این تحقیق با مطالعه روی موش‌ها دریافت، زمانی که لوتئولین در رژیم غذایی موش‌های مسن قرار بگیرد، التهاب مغز کاهش می‌یابد و در عین حال حافظه کاری مانند آنچه در گروه‌های جوان وجود دارد، بازمی‌گردانده می‌شود.

حافظه کاری برای نگه داشتن بخش‌های از اطلاعات بصری، کلامی یا سایر اطلاعات در ذهن زمانی که آنها را با مهارت مدیریت می‌کنید حیاتی است. حافظه کاری بهتر با بهبود یادگیری، توجه و سایر نتایج حیاتی مرتبط است.

پروفسور جانسون ادامه داد: ما معتقدیم که لوتئولین رژیم غذایی به مغز دسترسی پیدا می‌کند و فعال شدن سلول‌های میکروگلیال و سیتوکین‌های التهابی که آنها تولید می‌کنند را مهار یا کاهش می‌دهد.

این اثر ضد التهابی احتمالا مکانیزمی است که به حافظه کاری آنها اجازه می‌دهد تا به آنچه در سنین پایین‌تر بوده بازگردانده شود.

این داده‌ها نشان می‌دهد که رژیم غذایی سالم، پتانسیل کاهش التهاب مرتبط با سن در مغز را دارد و می‌تواند منجر به سلامت شناختی بهتر شود.

سایر منابع رایج لوتئولین شامل کلم بروکلی، فلفل سبز، پونه کوهی و جعفری است.

نتایج این مطالعه نشان داد که لوتئولین با اثر مستقیم روی سلول‌های میکروگلیال کار می‌کند. میکروگلیال سلول‌هایی در مغز هستند که به تنظیم عملکرد طبیعی کمک می‌کنند.

پروفسور جانسون گفت: ما قبلا دریافتیم که در طول پیری طبیعی، سلول‌های میکروگلیال بی‌نظم می‌شوند و شروع به تولید سطوح بیش از حد سیتوکین‌های التهابی می‌کنند.

ما فکر می‌کنیم که این مورد به پیری شناختی کمک می‌کند و یک عامل مستعدکننده برای توسعه بیماری‌های عصبی است.

برای این مطالعه، موش‌های جوان‌تر و مسن‌تر به‌مدت چهار هفته با یک رژیم غذایی شاهد یا مکمل لوتئولین تغذیه شدند.

نتایج نشان داد که موش‌های مسن‌تر که مکمل لوتئولین دریافت کرده بودند تقریبا به خوبی موش‌های جوان‌تر در آزمون‌های شناختی عمل کردند.

نظرات بینندگان