arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

گفتگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و روسیه برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در اوکراین

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز جمعه برای اولین بار از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند. به گفته مقامات پنتاگون در این تماس که از سوی لوید آستین برقرار شده بود و حدود یک ساعت به طول انجامید، وزیر دفاع آمریکا بر برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین تاکید کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز جمعه برای اولین بار از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گفته مقامات پنتاگون در این تماس که از سوی لوید آستین برقرار شده بود و حدود یک ساعت به طول انجامید، وزیر دفاع آمریکا بر برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین تاکید کرده است.

در گزارش منتشره توسط وزارت دفاع روسیه آمده است که این تماس توسط ایالات متحده گرفته شده و دو مقام ارشد در مورد «مسائل امنیتی بین‌المللی مهم، از جمله وضعیت اوکراین» گفتگو کرده‌اند.

این برای نخستین بار است که دو مقام ارشد دفاعی روسیه و آمریکا از زمان لشکرکشی مسکو به اوکراین با یکدیگر به صورت مستقیم صحبت می‌کنند. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود لحن تماس را «حرفه‌ای» توصیف کرد و گفت هرچند نفس باز نگه داشتن خطوط مهم بوده با این حال این تماس مشکل خاصی را حل نکرده است.

وی افزود پنتاگون از ماه فوریه بدین سو به طور مداوم برای گفتگو با همتایان روسی ابراز تمایل کرده‌ است اما روس‌ها تا پیش از این هیچ علاقه‌ای نشان نداده بودند و اکنون مشخص نیست که چرا شویگو با تماس روز جمعه موافقت کرده است.

نظرات بینندگان