arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

پیشنهاداتی برای دو طرفه شدن جاده گردشگری مالزی و ایران

تکمیل زیرساختهای گردشگری ایران، ارزان شدن سفرهای هوایی و تهیه پکیج سه جانبه بین عمان، ایران و مالزی از جمله پیشنهاداتی بود که فعالان گردشگری ایران و مالزی در نشستی آن را مطرح کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهر:تکمیل زیرساختهای گردشگری ایران، ارزان شدن سفرهای هوایی و تهیه پکیج سه جانبه بین عمان، ایران و مالزی از جمله پیشنهاداتی بود که فعالان گردشگری ایران و مالزی در نشستی آن را مطرح کردند.

 نشستی به منظور آشنایی در رابطه با همکاری‌های گردشگری دو کشور ایران و مالزی با حضور فعالان گردشگری ایران و مقامات گردشگری مالزی در هتل اسپیناس برگزار شد.

در این نشست حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: مالزی پیش از این مقصد مهم گردشگری ایران بود مسیر رفتن به مالزی با هواپیماست و طبعاً گران هم هست ما باید پیش رو را نگاه کنیم و به روابط دو طرفه امیدوار باشیم. اما الان شرایط به گونه‌ای پیش رفته که هواپیما هزینه زیادی را به ایرانی‌ها تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: ما در تلاشیم تا بتوانیم با ایرلاین‌های مختلف در این باره صحبت کنیم. چون باید بین ایرلاین‌ها رقابت ایجاد شود در آن صورت ایرلاین ایرانی هم حتماً پای کار می‌آید. با این حال باید کمک شود که جاده گردشگری دو طرفه شود. یعنی همانقدر که برای جذب مسافر ایرانی تلاش می‌کند، کمک کند مردم مالزی هم به ایران سفر کنند.

رفیعی پیشنهاد کرد از طرفی، با توجه به برنامه مالزی برای بازاریابی گسترده در عمان و قطر می‌توان با ایران تورهای مشترک تعریف کرد تا عمانی‌ها و قطری‌ها در حین سفر به مالزی چند روزی هم در ایران بمانند.. اگر قرار است مسئولان گردشگری مالزی روی کشورهایی از جمله ایران و عمان کار کنند بهتر است که این پکیج با سه مقصد پیش برود یعنی بتوان در یک سفر سه کشور را دید. این کار باعث می‌شود تا چرخ گردشگری دوباره به گردش دربیاید.

 

در ادامه زین‌الدین عبدالوهاب، مدیرکل گردشگری وزارت توریسم مالزی گفت: ایران برای مردم مالزی جذاب است برای ما هم همینطور. این روابط می‌تواند دو طرفه باشد. از طرفی ما برنامه‌ای برای عمان نیز در دستور کار داریم. همینطور می‌خواهیم که تنها از شهر تهران مسافر به ایران نیاید بلکه از شهرهای دیگر ایران نیز به مالزی مسافر داشته باشیم. ایران و پس از آن عمان برای ما بازارهای بسیار مهمی به حساب می آیند همچنان که در دوران قبل از کرونا این کشورها به خصوص ایران در سطح خاورمیانه برای ما بازار مهمی بوده است.

عبدالوهاب همچنین درباره اینکه اکنون مالزی یکی از کشورهای گران برای ایرانی‌ها شده درحالی که قبلاً مردم ایران به دلیل ارزانی به این کشور می‌رفتند گفت: امیدوار هستیم در یکی دو سال آینده هزینه‌ها که بیشتر آن شامل پرواز می‌شود کمتر شود. البته که الان هم قیمت‌ها در مالزی در مقایسه با کشوری مانند سنگاپور که در نزدیکی آن قرار دارد بسیار کمتر است.

 

در ادامه نظام بن حلیمی، کاردار سفارت مالزی در ایران گفت: مردم مالزی درخواست‌های زیادی برای سفر به ایران دارند آنها مرتباً از سفارت در این باره سوال می‌کنند. اما لازم است که ایران نیز مانند مالزی زیرساختهای گردشگری خود را تقویت کند و به شرایط استاندارد در سطح جهانی برسد. چون مالزی هم توانسته در مدت دو سال کرونا و تعطیلی صنعت گردشگری، زیرساختهای خود را تقویت کند.

نظرات بینندگان