arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

نماینده مجلس: پیگیر وضعیت معلمان بازداشتی هستیم / یک عده قابل تخفیف هستند؛ باید وضعیت‌شان روشن شود تا سر کلاس برگردند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس، گفت: در خصوص معلمان بازداشتی هم بنده هم سایر دوستان کمیسیون پیگیر هستند و تا ببینیم از چه مسیری می‌توان به حل این مساله کمک کرد. یک عده هستند که به نظر ما قابل تخفیف هستند و لازم است که هرچه زودتر وضعیت‌شان روشن شود که بتوانند مجددا سرکلاس درس بیایند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون آموزش مجلس، گفت: در خصوص معلمان بازداشتی هم بنده هم سایر دوستان کمیسیون پیگیر هستند و تا ببینیم از چه مسیری می‌توان به حل این مساله کمک کرد. یک عده هستند که به نظر ما قابل تخفیف هستند و لازم است که هرچه زودتر وضعیت‌شان روشن شود که بتوانند مجددا سرکلاس درس بیایند.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با اعتراضات معلمان در هفته معلم و همینطور پیگیری وضعیت معلمان بازداشتی، گفت: ببینید نکته‌ای که وجود دارد این است که کمیسیون براساس وظیفه با هر تلاشی که ممکن بود و توانی که داشت را به کار بست تا این قانون رتبه‌بندی برای معلمان عزیز تصویب شد. ترتیبات و موعدهای قانونی‌ این مساله هم دارد رعایت می‌شود، مثلا آموزش و پرورش یک ماه فرصت داشت برای تدوین آیین‌نامه و ۲۳ فروردین آیین‌نامه را نوشت و به دولت داد، دولت هم باید طبق زمان قانونی مصوبه آموزش و پرورش را بررسی کند.

وی ادامه داد: از معلمان عزیز درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنند و مطمئن باشند که ما نمی‌گذاریم یک ذره این قانون عقب بیفتد، هرچه که در روند اجرای رتبه‌بندی اتفاق بیفتد براساس قانون خواهد بود و اجازه وقت‌کشی نمی‌دهیم. از دولت عزیز هم تقاضا می‌کنیم که این قانون را سریع‌تر ابلاغ کند و بیش از اندازه مشمول مرور زمان نشود تا معلمان عزیز به حق خودشان برسند.

منادی سفیدان در افزود: در خصوص معلمان بازداشتی هم بنده هم سایر دوستان کمیسیون پیگیر هستند و تا ببینیم از چه مسیری می‌توان به حل این مساله کمک کرد. یک عده هستند که به نظر ما قابل تخفیف هستند و لازم است که هرچه زودتر وضعیت‌شان روشن شود که بتوانند مجددا سرکلاس درس بیایند. اما از تعداد دقیق معلمان بازداشتی اطلاع ندارم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت بررسی و اجرای قانون رتبه‌بندی، عنوان کرد: رتبه‌بندی معلمان در پایان سال ۹۹ توسط دولت وقت به مجلس آمده بود که کمیسیون آموزش مجلس حدودا یک سال روی آن کار کرد و تغییرات قابل توجهی به نفع معلمان در آن ایجاد شد تا اینکه در اواخر سال گذشته به تایید شورای نگهبان رسید. بعد از تایید و ابلاغ آن به دولت، وزارت آموزش و پرورش یک ماه فرصت داشت که آیین‌نامه اجرایی آن را تدوین کند که ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ آیین‌نامه به دولت تحویل داده شد که در آنجا هم به کمیسیون عمومی رفت. در جریان جلسات بررسی آیین‌نامه در دولت حدود ۲۶ تغییر در آن انجام شد که در نهایت یک آیین‌نامه روان و خوبی تدوین شد.

وی ادامه داد: امروز دومین جلسه کمیسیون برگزار می‌شود و فکر می‌کنم در این جلسه موانع نهایی رفع شده و کمیسیون آن را به هیات دولت ارسال خواهد کرد که اگر چنین شود، احتمالا هیات دولت هم در اولین جلسه آن را بررسی و ابلاغ خواهد کرد. یعنی اگر امروز کمیسیون بررسی را به پایان برساند، چهارشنبه دولت آن را ابلاغ خواهد کرد.

منادی سفیدان افزود: بعد از ابلاغ هیات دولت به آموزش و پرورش فکر می‌کنم حدودا تا اواخر خرداد این رتبه‌هایی که هیات‌های ممیزه براساس سوابق معلمان عزیز آماده کردند که شامل ۸۳۰ هزار نفر است، اعلام شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس درخصوص اعتبارات لازم برای اجرای این قانون، ابراز داشت: زمان اعمال رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود، برای امسال ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است و برای اجرا آن کاملا اعتبار وجود دارد.

وی درباره عدد و رقم افزایش‌ حقوق معلمان، گفت: اکنون افزایش ۱۰ درصدی مصوب بودجه برای کارکنان دولت اعمال شده و زمانی که رتبه‌بندی اجرایی شود، آن هم اعمال می‌شود که فکر می‌کنم افزایش حقوق‌ها از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

نظرات بینندگان