arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

واکنش آمریکا به برخی اعتراضات در ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که از «حق مردم ایران» در برپایی تجمعات حمایت می‌کند. ند پرایس مدعی شد: «معترضان شجاع در ایران برای احقاق حقوق خود به پا خواسته‌اند. این حق مردم ایران است که دولت خود را پاسخگو بدانند. ما از حق آنها برای برپایی تجمعات مسالمت آمیز و حق آزادی بیان در فضای مجازی و غیر مجازی، بدون ترس از خشونت یا برخورد تلافی جویانه حمایت می‌کنیم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت: در شرایطی که اخیرا بازداشت دو تبعه اروپایی سازمان دهنده آشوب در ایران خبرساز شده است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره برخی اعتراضات در ایران موضعی مداخله‌جویانه اتخاذ کرد.

به رغم ادامه کارزار «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران که از زمان دولت دونالد ترامپ آغاز شده و در دولت جو بایدن هم ادامه یافته است، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی حمایت این کشور از «حقوق مردم ایران» شده است.

این مقام آمریکایی در صفحه توییتر خود به اعتراضات پراکنده در ایران که بعضا در برخی نقاط به اغتشاش هم تبدیل شده است، اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «معترضان شجاع در ایران برای احقاق حقوق خود به پا خواسته‌اند. این حق مردم ایران است که دولت خود را پاسخگو بدانند. ما از حق آنها برای برپایی تجمعات مسالمت آمیز و حق آزادی بیان در فضای مجازی و غیر مجازی، بدون ترس از خشونت یا برخورد تلافی جویانه حمایت می‌کنیم».

نظرات بینندگان