arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

مقام شهرداری تهران: خانواده کامل یعنی خانواده‌ای که حداقل چهار فرزند دارد

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا برنامه شهرداری تهران در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت بر روی شعار چهار فرزندی است؟ گفت: این تصمیم ما نیست بلکه شورای عالی اعلام کرده است که خانواده کامل یعنی خانواده‌ای حداقل چهار فرزندی که در آینده فرزندان، خاله، عمه، عمو و دایی دارند و این چهار فرزندی می‌تواند علاوه بر رشد جمعیت عقب‌ماندگی‌های گذشته را نیز جبران کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مورد قرارگاه جمعیت شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

حمید صاحب در مورد وضعیت قرارگاه جمعیت در شهرداری تهران اظهار کرد: مساله جمعیت یک کار بین‌بخشی است و نیاز به مشارکت همه بخش‌ها، سازمان‌ها و نهادها و قوای سه‌گانه دارد.

وی با بیان این‌که برای حذف مکاتبات و بروکراسی اداری تصمیم بر این شد که کار در قالب قرارگاه انجام شود تا بتوانیم علاوه بر اتحاد و ایجاد هماهنگی بین همه دستگاه‌های شهرداری، نهادهای خارج از شهرداری تهران را نیز در موضوع جمعیت همراه کنیم، گفت: همه باید به مساله فرزندآوری به صورت منسجم توجه کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان این‌که شهرداری تهران تجربه خوب و موفقی در حوزه ایجاد قرارگاه آسیب‌های اجتماعی دارد، ادامه داد: سال ۱۳۹۲ شورای شهر مصوبه‌ای در خصوص ایجاد ستاد جمعیت در شهرداری تهران داشته و از آن سال تاکنون تنها یک جلسه این ستاد برگزار شده که هیچ دستاورد و خروجی نیز نداشته است و حالا این ستاد دوباره شکل گرفته اما این‌که در حد ستاد فعالیت کند یا تشکیلات بزرگتری داشته باشد به زودی مشخص می‌شود.

صاحب در پاسخ به این سوال که آیا برنامه شهرداری تهران در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت بر روی شعار چهار فرزندی است؟ گفت: این تصمیم ما نیست بلکه شورای عالی اعلام کرده است که خانواده کامل یعنی خانواده‌ای حداقل چهار فرزندی که در آینده فرزندان، خاله، عمه، عمو و دایی دارند و این چهار فرزندی می‌تواند علاوه بر رشد جمعیت عقب‌ماندگی‌های گذشته را نیز جبران کند.

وی با بیان این‌که اقدامات شهرداری در خصوص افزایش جمعیت و ترویج فرزندآوری تنها به مقوله فرهنگی خلاصه نمی‌شود، توضیح داد: شهرداری باید شهر را برای مادر و کودک آماده کند و در این زمینه از زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند استفاده کند و خانواده کامل را ترویج دهد.

نظرات بینندگان