arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

واکنش معاون وزارت ورزش به پناهندگی یکتا جمالی: دشمنان درِ باغ سبز به ورزشکاران نشان می‌دهند

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص پناهندگی ورزشکاران کشورمان از جمله یکتا جمالی با وجود هزینه‌های که در کشور برای آنها انجام کرده است، گفت: متاسفانه شاهد هجمه‌های دشمنان و معاندان ما در خصوص نوجوانان و جوانانی که مسیر رشد خود را پیدا کردند و در حد توان برای آنها برنامه ریزی شده هستیم. قبول داریم خیلی مسائل باید جدی‌تر دنبال شود. درِ باغ سبزهایی که دشمنان به آنها نشان می‌دهند، آنها را به نوعی با ابهاماتی که ممکن است وجود داشته باشد، درگیر می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان به پناهندگی ورزشکاران از جمله یکتا جمالی وزنه‌بردار کشورمان واکنش نشان داد.

مریم کاظمی‌پور در خصوص عملکرد کاروان ایران در المپیک ناشنوایان گفت: کاروان ایران با حضور 16 دختر پرتوان و افتخار آفرین در تکواندو، کاراته و تیراندازی توانست با کسب تعداد زیادی مدال‌ ثابت کند که هر جایی به ورزش زنان اعتماد شده، پاسخ مناسبی داده شده است. به جامعه ورزش زنان این موفقیت‌ها را تبریک می‌گویم. در سال 1401 به صورت مستمر این موفقیت‌ها تکرار شد و امیدوارم در رقابت‌های پیش‌رو در همه رشته‌ها دختران ما بدرخشند و در عرصه بین‌المللی نماینده تمام عیار کمی و کیفی در قواره زن ایرانی باشند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص پناهندگی ورزشکاران کشورمان از جمله یکتا جمالی با وجود هزینه‌های که در کشور برای آنها انجام کرده است، گفت: متاسفانه شاهد هجمه‌های دشمنان و معاندان ما در خصوص نوجوانان و جوانانی که مسیر رشد خود را پیدا کردند و در حد توان برای آنها برنامه ریزی شده هستیم. قبول داریم خیلی مسائل باید جدی‌تر دنبال شود. درِ باغ سبزهایی که دشمنان به آنها نشان می‌دهند، آنها را به نوعی با ابهاماتی که ممکن است وجود داشته باشد، درگیر می‌کند و در نتیجه آنها را از کشور می‌برند و از صداقت و سلامت‌شان برای بهره برداری خودشان سوء استفاده می‌کنند.

کاظمی‌پور تاکید کرد: وزارت ورزش از ابتدای شروع کار در این دوره دنبال این است که با پیوست‌ها و برنامه‌های فرهنگی این موضوع را مهار کند‌. در شورای برون مرزی در حد و اندازه اختیاراتی که داشتیم حساسیت‌های لازم در خصوص تیم‌های ورزشی بانوان را یادآوری و تلاش کردیم آمادگی ذهنی ورزشکاران برای حضور در میادین که این چنین تهدیدهایی وجود دارد را به حدی برسانیم که به بلوغ حرفه‌ای برسند. امیدوارم با اقدامات جدی و هم افزایی‌هایی که در بدنه دولت و مجلس اتفاق خواهد افتاد و تغییرات را به زودی اعلام‌ می‌کنیم، به سمتی پیش برویم که انگیزه‌ای برای این اقدامات نباشد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که نابسامانی مدیریتی فدراسیون وزنه برداری باعث مهاجرت وزنه‌برداران نشده است، گفت: این مسائل در مراجع خودش در کمیته ملی المپیک و معاونت ورزش قهرمانی در خصوص تمام فدراسیون‌های ورزشی و به ویژه وزنه برداری در حال بررسی است و باید در این زمینه توضیحاتی را از فدراسیون بشنویم. اینکه ادامه روند مدیریت فدراسیون‌های ورزشی به نحوی مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد که بتواند مسیر ارتقا و رشد و تعالی دختران و پسرانی که واقعا ایثارگرانه در میادین ورزشی به عنوان یک سرباز پرچم ایران را بالا می‌برند، را فراهم کنند، اهمیت دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم در ماه های آینده اتفاقات خوبی بیفتد به طوری که ساماندهی خوبی در اوضاع ورزش صورت گیرد. اولین آن بحث اقتصادی و حمایت‌هایی است که باید در تمام ارکان اتفاق بیفتد به نحوی که مشکلات مرتفع شود. در این شرایط امید و انگیزه در کنار امنیت شغلی و آینده برای ورزشکاران در داخل ایران بیشتر از هر کشور دیگری حس می‌شود. اعتقاد داریم باید این فضا در ایران بیشتر برای آنها فراهم شود.

کاظمی‌پور در مورد عدم حضور تماشاگران زن در رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبا‌ل آسیا با وجود اعلام قبلی گفت: همه اعلام‌های قبلی باید بر اساس یک اصول و ساختار قانونی صورت بگیرد. اصول و ساختار قانونی در واقع همان طی مسیر سلسله مراتب اخذ مجوز برای حضور بانوان در مسابقات و رشته‌هاست. شورای تامین و سایر نهادها ذیربط از جمله این سلسله مراتب‌ها هستند که باید برای اخذ مجوز دستورات لازم را بدهند. برای حضور بانوان باید مواردی از جمله زیر ساخت‌ها و همه موارد الزام آور مورد بررسی قرار بگیرد. قبل از اینکه این قرارهای قبلی جهت حضور بانوان اعلام شود، نامه‌ای به وزارت ورزش رسید که نشان داد رایزنی و گمانه زنی‌ها تا به این لحظه منجر به حضور بانوان در مسابقات نشده است.

نظرات بینندگان