arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

منابع اسرائیلی: برای اولین بار در حملات هوایی تل آویو علیه سوریه، سامانه روسیه به سوی جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کردند

الون بن دیوید خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: برای اولین بار از زمان آغاز حملات (اسرائیل) علیه سوریه، سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه (اس ۳۰۰) موشک‌هایی را به سوی هواپیما‌های نیروی هوایی (رژیم اسرائیل) شلیک کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: یک خبرنگار صهیونیست از فعال شدن سامانه روسی مستقر در سوریه علیه موشک‌ها و هواپیماهای متخاصم در حریم هوایی این کشور خبر داد.

الون بن دیوید خبرنگار نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: برای اولین بار از زمان آغاز حملات (رژیم صهیونیستی) علیه سوریه، سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه (اس 300) موشک‌هایی را به سوی هواپیماهای نیروی هوایی (رژیم اسرائیل) شلیک کردند.

در بخشی از این گزارش که این روزنامه نگار متن خود را به آن ارجاع داده آمده است، تشنج‌ها بین اسرائیل و روسیه در حاشیه جنگ اوکراین افزایش پیدا کرده است و به تدریج روند این تشنج به مرزهای شمالی با سوریه هم سرایت کرده و در روزهای اخیر نمایان تر هم شده است.

امشب (دوشنبه شب) خبرهایی منتشر شده است که گفته می‌شود حملات منسوب به اسرائیل در سوریه برای اولین بار با واکنش پدافند هوایی روسیه مواجه شده است.

بن دیوید اعتراف می‌کند، بعد از صدها حمله منسوب به اسرائیل در سوریه، این بار و برای اولین بار پدافند هوایی روسیه به سوی هواپیماهیا مهاجم واکنش نشان دادند.

این واکنش روز جمعه گذشته و در جریان حمله هوایی به غرب سوریه رخ داده است.

وی در تشریح عملیات گفت: ابتدا همچون دفعات گذشته سوری‌ها تمام موشک‌های خود را به سوی هواپیماهای مهاجم شلیک کردند اما زمانی که هواپیماها کار دور شدن را آغاز کردند، واکنش پدافند روسی آغاز و چند موشک شلیک کرد.

به زعم این خبرنگار با وجود شلیک صورت گرفته اما اپراتورهای این سامانه‌ها موشک‌ها را روی هواپیماها قفل نکردند.

به گفته شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، روس‌ها 4 سامانه اس 300 در اختیار ارتش سوریه قرار داده‌اند اما تمامی عملکرد و فعایت آن انحصارا در اختیار افسران روسی است.

نظرات بینندگان