arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

شاخص کیفی هوا در همدان بحرانی و بسیار خطرناک است

مهدی خدابخشی مسئول برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شاخص کیفی هوا در همدان بحرانی و بسیار خطرناک است و با توجه به ناسالم بودن وضعیت کیفی هوا از همه شهروندان درخواست می شود از حضور و تردد در فضای باز پرهیز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مسئول برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شاخص کیفی هوا در همدان بحرانی و بسیار خطرناک است و با توجه به ناسالم بودن وضعیت کیفی هوا از همه شهروندان درخواست می شود از حضور و تردد در فضای باز پرهیز کنند.

«مهدی خدابخشی» افزود: هم اینک عدد پی.ام ۱۰ در شهر همدان به ۵۲۱، ملایر ۸۴۶، نهاوند ۶۲۰ و کبودرآهنگ به ۴۰۲ رسیده است و بر این اساس همه افراد به ویژه سالمندان، کودکان، زنان باردار، افراد دارای بیمارهای تنفسی، ریوی و قلبی باید از حضور در فضای باز امتناع کنند.

مسئول برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: هر گونه ورزش در فضای باز، کوهنوردی و پیاده روی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

خدابخشی با بیان اینکه باید از دوچرخه سواری و موتورسواری در این وضعیت خودداری کرد اظهار داشت: سرعت موتورسیکلت سبب افزایش ورود هوای آلوده و گرد و غبار به داخل ریه ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ضرورت تردد در فضای باز باید از ماسک های ان ۹۵ برای محافظت از خود در برابر گرد و غبار و پیشگیری از ورود هوای آلوده به ریه ها استفاده کرد.

با توجه به وضعیت آلودگی هوای استان همدان که در مرز خطرناک قرار دارد و بر اساس تصمیم شب گذشته اعضای کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی تمامی شهرستان های استان در نوبت صبح روز سه شنبه تعطیل شد.

همچنین برگزاری آیین صبحگاهی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نیز در محیط‌های باز ممنوع شد.

به گزارش ایرنا، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان همدان شامگاه دوشنبه و به دلیل افزایش چشمگیر غلظت آلاینده های جوی تشکیل شد.

در این جلسه، علاوه بر تعطیلی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی نوبت صبح استان، بر آبپاشی مسیرهای پر ترافیک و محورهای اصلی و کمربندی شهرها، توقف فعالیت های عمرانی در سطح استان و آماده باش اورژانس نیز تاکید شد.

با توجه به فعالیت یک موج ناپایدار جوی و افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و غبار هواشناسی استان همدان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

همچنین معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت که درحال حاضر شاخص کیفیت هوای همدان از نظر میزان آلودگی ۹ برابر حد مجاز و استاندارد است.

نظرات بینندگان