arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

ترکیه برای تأمین امنیت جام جهانی ۳ هزار نیرو به قطر اعزام می‌کند

رسانه‌های ترکیه‌ای، عصر امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند که پلیس این کشور در تأمین امنیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سهیم خواهد بود. نیرو‌های ترکیه‌ای طبق توافق امنیتی خود با دوحه در تأمین امنیت جام جهانی قطر که قرار است از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ ماه دسامبر به طول بینجامد، نقش خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رسانه‌های ترکیه‌ای، عصر امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند که پلیس این کشور در تأمین امنیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سهیم خواهد بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، نیروهای ترکیه‌ای طبق توافق امنیتی خود با دوحه در تأمین امنیت جام جهانی قطر که قرار است از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ ماه دسامبر به طول بینجامد، نقش خواهند داشت.

طبق این گزارش، این کشور یک گروه امنیتی سه هزار نفره متشکل از نیروهای مبارزه با شورش، نیروهای ویژه و کارشناس خنثی‌سازی بمب به قطر اعزام خواهد کرد.

آناتولی اضافه کرد که پلیس ترکیه برای تأمین امنیت مناطقی که قرار است مسابقات جام جهانی در آن‌ها برگزار شود، همچنین سگ‌های پلیسی آموزش‌دیده با خود به قطر خواهد برد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مقامات وزارت کشور ترکیه و قطر و سازمان‌های امنیتی دو طرف در حال برگزاری جلساتی برای تأمین امنیت جام جهانی هستند.

آناتولی در ادامه اضافه کرد که قرار است هیأتی از اعضای وزارت کشور ترکیه در روزهای پنجم و ششم ماه ژوئن برای انجام تغییرات نهایی این اقدام به قطر سفر کنند.

از سال ۲۰۱۹ تاکنون، ۷۹۱ نیروی قطری در زمینه امنیت ورزشی، نحوه وارد عمل شدن در رویدادهای جمعی و حفاظت از تأسیسات در برابر اقدامات تروریستی توسط سازمان کل امنیت ترکیه مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

نظرات بینندگان