arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

معاون رئیس‌جمهور: دولت سیزدهم در افزایش جمعیت مصمم است

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: دولت سیزدهم مصمم است که براساس قوانین مصوب درخصوص لزوم رشد جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و تأکیدات مقام معظم رهبری دراین زمینه، زمینه را برای افزایش جمعیت و تسهیل فرزندآوری خانواده‌ها فراهم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: دولت سیزدهم مصمم است که براساس قوانین مصوب درخصوص لزوم رشد جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و تأکیدات مقام معظم رهبری دراین زمینه، زمینه را برای افزایش جمعیت و تسهیل فرزندآوری خانواده‌ها فراهم کند.

انسیه خزعلی در مراسم نخستین رویداد روایت‌محور با موضوع جوانی جمعیت و معرفی الگوهای موفق فرزندآوری و فرزندپروری گفت: ستاد اجرایی فرمان امام مانند سایر زمینه‌ها در مسئله برنامه‌ریزی برای مقابله با تحدید نسل و جوانی جمعیت نیز پیش‌رو بود و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم مصمم است که براساس قوانین مصوب درخصوص لزوم رشد جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و تأکیدات مقام معظم رهبری دراین زمینه، با جدیت در تمام بخش‌ها به این مسئله به عنوان یک سیاست جدی نگاه کند و زمینه را برای افزایش جمعیت و تسهیل فرزندآوری خانواده‌ها فراهم کند.

همچنین حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در این مراسم اظهار داشت: در سال جاری ستاد اجرایی فرمان امام کمک هزینه درمان ناباروری ۱۰ هزار زوج نیازمند را از طریق بنیاد ۱۵ خرداد پرداخت خواهد کرد، تاکنون ۱۱۰۰ خانواده متقاضی دریافت این تسهیلات را شناسایی و به بانک عامل معرفی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند از دیگر اقدامات در دستورکار ماست، تصریح کرد: در طرح "لبخند مادری"، بسته‌هایی شامل ۴۰ قلم کالای ضروری مورد نیاز نوزاد به ارزش معادل چهار میلیون تومان از بدو تولد تا دو سالگی کودک را اهدا خواهیم کرد.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های نیازمند یا سربازان و دانشجویان دارای سه فرزند به بالا و خانواده‌های دارای فرزند چندقلو ارائه خواهد شد.

علیان‌زادگان با بیان اینکه از فردا توزیع این بسته‌ها از استان البرز آغاز می‌شود و در سال جاری بیش از۷۰۰۰ بسته بین جامعه هدف توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: در باشگاه مادر و کودک مثبت پنج نیز خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مشاوره سلامت، بهداشت، تغذیه، دارو و... به مادران از زمان بارداری تا سه سالگی نوزاد ارائه خواهد شد. اولین مرکز در این زمینه را شهریور ماه افتتاح می‌کنیم و بر اساس بازخورد این مرکز آزمایشی، در ۱۰ استان این طرح را گسترش خواهیم داد.

وی افزود: در بخش دیگری از برنامه‌های بنیاد، خدمات و کالاهای مورد نیاز مادر و فرزند قبل از تولد تا پنج سالگی در بستر فضای مجازی و در پلتفرم خدمت‌رسان خانواده ارائه خواهد شد.

نظرات بینندگان