arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ از وزیری که همین اول سال ۲۲.۵ هزار میلیارد تومان کم آورد تا افتتاح کارخانه تولید پهپاد ایرانی در تاجیکستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۳۵۲ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و چهار نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

نخستین اظهارات اصغر فرهادی درباره اتهام سرقت هنری‌
اصغر فرهادی برای اولین بار در انظار عمومی درباره اتهام سرقت هنری فیلم «قهرمان» صحبت کرد و این موضوع را به شدت تکذیب کرد. اصغر فرهادی در کنفرانس مطبوعاتی امروز جشنواره در این باره گفت: من هیچ وقت مستقیما در این مورد صحبت نکرده ام. بسیاری از اطلاعات منتشر شده رسانه‌ها که شما گرفته اید، اطلاعات نادرست بود و بعدا اصلاح شد؛ بنابراین فکر می‌کنم باید با توجه به اطلاعات صحیح، وضعیت را تصحیح کنیم.

نتایج نهایی انتخابات لبنان
بر اساس نتایج نهایی اعلام‌شده توسط وزارت کشور لبنان، حزب‌الله لبنان و جنبش امل در کنار هم ۳۱ کرسی به دست آورده‌اند. حزب «القوات اللبنانیه» به رهبری سمیر جعجع با دستیابی به ۲۰ کرسی بر حزب جریان ملی آزاد به رهبری جبران باسیل که ۱۸ کرسی به دست آورده پیش افتاد و این به معنای از دست دادن جایگاه خود در مجلس سابق به عنوان بزرگ‌ترین فراکسیون مسیحی است. نیرو‌های جامعه مدنی لبنان که شامل گروه‌های برآمده از تظاهرات و احزاب غیر سنتی می‌شود نیز توانسته‌اند ۱۲ کرسی در مجلس به دست آورند.

ماجرای تجمع اعتراضی رانندگان اتوبوس در تهران
خبرگزاری خبرگزاری فارس درباره تجمع اعتراضی رانندگان اتوبوس در تهران نوشت که پس از گفتگوی زاکانی، عده‌ای از آنها محل را ترک کردند، اما برخی معترضان بر ادامه تجمع اصرار داشتند. به نوشته فارس، این‌ها از ابتدا هم با حرارت بیشتری اعتراض می‌کردند و شعار‌های تندتری سر می‌دادند. فارس نوشت که تجمع باقی مانده معترضان با مداخله پلیس به پایان رسید. این خبرگزاری نوشت که خواسته رانندگان افزایش ۵۷ درصدی حقوق است و البته برخی مدعی اند با این افزایش، حقوق رانندگان به ۲۵ میلیون می‌رسد.

گزارش کشف حجاب در خودرو ملزم به داشتن سند تصویری شد
سردار حاجیان سخنگوی فراجا بیان کرد: طرح ناظر پلیس نیز در همین راستاست، افرادی که در خودروهایشان کشف حجاب کرده و تردد در شهر داشته باشند پلاک خودرو به عنوان موضوع کشف حجاب ثبت می‌شود.

سوئد درخواست عضویت در ناتو را امضا کرد
نمایندگی سوئد در ائتلاف ناتو در پیامی در صفحه توییتر اعلام کرد که «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد امروز (سه‌شنبه)، درخواست پیوستن این کشور اروپایی به ناتو را امضا کرد. سوئد و فنلاند در حالی درخواست پیوستن به ائتلاف ناتو را مطرح کرده‌اند که مقام‌های روس دائماً در این زمینه هشدار داده‌اند.پارلمان فنلاند هم عضویت در ناتو را تصویب کرد.

لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
با دستور معاون اول رئیس جمهور، مسابقات فوتبال تا پایان لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

افتتاح کارخانه تولید پهپاد ایرانی در تاجیکستان
کارخانه تو‌لید پهپاد تمام ایرانی ابابیل ۲ صبح امروز با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

وزیری که همین اول سال ۲۲.۵ هزار میلیارد تومان کم آورد
مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در اظهاراتی نوع نگاه به این صندوق را مورد نقد قرار داد و با انتقاد از فشار بودجه بر صندوق گفت که مشخص نیست بودجه را چگونه می نویسند که هنوز زمانی از سال نگذشته، وزیری به ما نامه زده که "۲۲.۵ همت (هزار میلیارد تومان) کم آورده ایم به ما پول بدهید"، مگر صندوق باید کسری بودجه را جبران کند؟

آغاز رسمی طرح آزمایشی هوشمندسازی یارانه نان در زنجان
با نصب بیش از ۴۷۰ دستگاه کارت خوان هوشمند، در نانوایی‌های استان زنجان، طرح هوشمند سازی یارانه نان سنتی در زنجان عملیاتی شد.

مدارس تهران چهارشنبه تعطیل شدند
معاون عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا کلیه مدارس استان تهران در تمام مقاطع در روز چهار شنبه تعطیل است.

نظرات بینندگان