arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

فرمانده نیروی زمینی: ايران در معرض خطر قرار گيرد، از اهرم «تنگه هرمز» هم استفاده مي‌كنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نيروي زميني ارتش از احتمال برگزاري دو يا سه رزمايش مشترك ميان ارتش و سپاه در سال جاري و نيز رونمايي از دستاورد‌هاي جديد نيروي زميني در 31 شهريورماه خبر داد و بر استفاده ايران از همه اهرم‌ها از جمله تنگه هرمز، در صورت قرار گرفتن كشور در معرض خطر، تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان شب گذشته در حاشيه مراسم تقدير از جانبازان نيروي زميني ارتش، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه "آيا در صورت اعمال تحريم‌هاي شديدتر بويژه تحريم‌هاي نفتي از سوي غرب، احتمال دارد كه ايران از موقعيت خود در تنگه هرمز استفاده كند؟" گفت: وضع تحريم‌هاي جديد از سوي كشور‌هاي استكباري تاثيري در حركت ما نخواهد داشت ولي اگر شرايطي پيش آيد كه ملت ايران در معرض خطر قرار گيرد، از همه اهرم‌ها كه تنگه هرمز هم يكي از آنهاست، براي دفاع از اقتدارمان استفاده خواهيم كرد.

تحريم‌ها مسير پيشرفت كشور را هموار كردند

وي درباره تشديد تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: ما از تحريم‌ها خاطره خوش داريم. تحريم‌ها به جاي آنكه محدودكننده باشند، مسير پيشرفت كشور را هموار كرده‌اند و زمينه رشد استعداد‌هاي داخلي كشور فراهم شده است.

احتمال برگزاري دو يا سه رزمايش مشترك ارتش و سپاه در سال جاري

فرمانده نيروي زميني ارتش همچنين در پاسخ به پرسشي درباره رزمايش مشترك ارتش و سپاه در سال جاري گفت: هماهنگي‌هاي لازم در رابطه با اين رزمايش انجام شده است و در نيمه دوم سال در يكي از محورهاي جنوب‌شرقي كشور برگزار خواهد شد.

وي درباره امكان برگزاري رزمايش‌هاي مشترك ارتش و سپاه در بخش‌هاي ديگر دفاعي كشور، اعلام كرد: رايزني‌هاي بسياري با ستادكل نيروهاي مسلح صورت گرفته است تا بيش از يك رزمايش مشترك برگزار شود و بر اين اساس، شايد در سال جاري دو يا سه رزمايش مشترك با عزيزانمان در سپاه برگزار كنيم.

قابليت انجام رزمايش با روسيه و سوريه را داريم ولي فعلا برنامه‌اي نداريم

پوردستان در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره برخي اخبار منتشر شده مبني بر برگزاري رزمايش مشترك ميان ايران، روسيه و سوريه نيز اظهار كرد: در حال حاضر برنامه‌ رسمي براي برگزاري رزمايش مشترك با اين كشور‌ها نداريم ولي اين قابليت در ارتش جمهوري اسلامي ايران وجود دارد كه اگر در اين رابطه درخواستي از ستادكل نيروهاي مسلح شود، يگان‌هاي خود را در رزمايش‌ها شركت دهد.

وي در ادامه، با اشاره به تحولات اخير سوريه خاطرنشان كرد: استكبار تلاش بسياري براي به زير كشيدن حكومت سوريه انجام داد ولي دولت سوريه مسير خوبي را اتخاذ كرد و توانست در مقابل فشار‌ها ايستادگي كند. دولت سوريه از حالت بحراني عبور كرده است و در آينده نزديك تنش‌ها و چالش‌هاي بوجود آمده در اين كشور رنگ خواهد باخت و استكبار نيز دست از فشار‌ها بر‌خواهد داشت.

از دستاوردهاي جديد نيروي زميني در 31 شهريور رونمايي مي‌شود

به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي زميني ارتش همچنين از رونمايي دستاورد‌هاي جديد نيروي زميني ارتش در حوزه دفاع زميني در 31 شهريورماه امسال خبر داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
5
4
به این میگن قاطعیت من فکر نمی کنم اصلا تحریمی در کار باشد ؟؟؟؟؟؟؟
حسن33
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
3
8
به نظر شما هم اگه فرمانده نیروی دریایی در رابطه با بستن تنگه هرمز اظهار نظر میکرد بهتر نبود؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
2
6
امیدواریم از تنگه هرمز استفاده کنید که یا از این بری بشه یا از اون بری چون مردم زیر فشار تحریمها دارن له میشند
نظرات بینندگان