arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

وزیر خارجه سوریه: هیچ توجیهی برای وجود اختلاف میان کشورهای عربی و ایران وجود ندارد

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه الاخباریه سوریه با تاکید براینکه هیچ توجیهی برای وجود اختلاف میان کشورهای عربی و ایران وجود ندارد، گفت: ما کشورهای عربی را به داشتن روابط خوب و متوازن با تهران تشویق می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر خارجه سوریه چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه الاخباریه سوریه با تاکید براینکه هیچ توجیهی برای وجود اختلاف میان کشورهای عربی و ایران وجود ندارد، گفت: ما کشورهای عربی را به داشتن روابط خوب و متوازن با تهران تشویق می‌کنیم.

به گزارش شبکه الاخباریه سوریه، «فیصل مقداد» در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: اولویت‌های سیاست سوریه ثابت است و زمانی که دشمنان نتوانستند سوریه را تضعیف و از مواضع اصولی خود منحرف کنند، به جنگ تروریستی علیه آن متوسل شدند.

وزیر خارجه سوریه گفت: حمایت از آرمان فلسطین موضع قاطع سوریه و تلاش برای آزادسازی جولان اشغالی در راس اولویت‌های سیاسی کشور است.

مقداد اضافه کرد، حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه رو به زوال است و مناطق اشغالی تحت حاکمیت دولت سوریه باز می‌گردد و شبه نظامیان جدایی طلب «قسد» باید متوجه شوند که اشغالگر آمریکایی سرزمین ما را ترک و آنها را رها خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما با اکثر کشورهای عربی ارتباط داریم، گفت: اما آمریکا در تلاش است تا با اعمال فشار بر کشورهایی که با سوریه در ارتباط هستند، مانع این امر شود.

وزیر خارجه سوریه در ادامه همچنین درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به این کشور، افزود: به همه حملات اسرائیل به سوریه پاسخ داده شده است.

مقداد با بیان اینکه روسیه تا زمان آزادسازی اراضی اشغالی باقیمانده سوریه در کنار دمشق است، گفت: جنایت کشورهای غربی در محاصره مردم سوریه در جهان بی سابقه است.

وی در پایان خواستار اتحاد میان کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های کنونی و در آینده این کشورها شد و بر لزوم همکاری میان کشورهای عربی تأکید کرد.

نظرات بینندگان