arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

عرضه داروی گیاهی برای درمان قطعی میگرن/ تنظیم عملکرد غده صنوبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران کشور به تازگی با استفاده از 20 نوع داروی گیاهی، دارویی را برای درمان قطعی بیماری میگرن عرضه کردند که با تنظیم غده صنوبری مغز و دفع مواد زاید قادر به درمان میگرن است.

صالح رمضانی – از محققان این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این دارو با عنوان "میگری هیل" عرضه شده است، افزود: تاکنون داروهایی که برای درمان میگرن به کار برده شد جنبه های پیشگیرانه برای کاهش بروز حمله های میگرنی و یا مسکن بوده که پس از بروز حمله مصرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه این دارو جنبه های درمانی بیماری میگرن را دارد، اظهار داشت: پروژه تولید این دارو فرآیند 15 ساله داشته است که تحت سرپرستی دکتر محمد انصاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرایی شد.
رمضانی اساس این دارو را گیاهان دارویی دانست و یادآور شد: برای تولید این دارو از 20 نوع گیاه دارویی استفاده شد که پس از مشخص کردن میزان دز هر گیاه و فرموله کردن آن وارد فاز کارآزمایی های بالینی شد. در این مرحله داروی میگری هیل برای بیماران مبتلا برای میگرن تجویز شد.

وی با اشاره به نتایج به دست آمده از کارآزمایی های بالینی این دارو ادامه داد: نتایج به دست آمده نشان داد که 93 درصد از بیماران مبتلا به این بیماری با دریافت این دارو درمان قطعی شدند بدون اینکه بیماری بازگشت داشته باشد.

این محقق به بیان نحوه تاثبر گذاری این دارو در بدن و کاهش عوارض بیماری میگرن پرداخت و خاطر نشان کرد: تئوریهای مختلفی در زمینه بروز حمله های میگرنی وجود دارد که یکی از آنها انباشت نیترید اکساید در عروق مغزی حاصل متابولیست است. اساس تحقیقات ما در این پروژه این تئوری بود.

وی نیترید اکساید را حاوی نیتروژن و اکسیژن دانست و توضیح داد: غده ای در مغز با عنوان غده صنوبری (Pineal) وجود داردکه وظیفه اصلی آن ترشح هورمون ملاتونین است. این هورمون مواد حاصل از متابولست که حاوی نیترید اکساید است را جمع آوری می کند.

رمضانی اضافه کرد: بر اساس این تئوری افرادی که مبتلا به میگرن هستند دچار اختلال در غده صنوبری می شوند به گونه ای که غده صنوبری قادر به جمع آوری مواد زاید و دفع آن نیست. بر این اساس داروی میگری هیل تولید شد.

محقق این پروژه تحقیقاتی یادآور شد: داروی تولید شده توانایی و عملکرد غده صنوبری را باز می گرداند و این غده قادر خواهد بود که به میزان لازم هورمون ملاتونین را تولید کند.

وی تاکید کرد: نتایج به دست آمده از این تحقیقات ضمن آنکه این تئوری را اثبات کرد، نشان داد که عملکرد کامل این غده می تواند در درمان این بیماری موثر باشد.
 
رمضانی در عین حال یادآور شد: زمانی که جامعه آماری داروها وسیع می شود با افت درصد بهبود بیماران مواجه می شویم ولی با توسعه جامعه آماری داروی میگری هیل مشاهده شد که درصد بهبود بیماران مبتلا به میگرن 93 درصد باقی ماند و تغییری حاصل نشد.
 
رمضانی با بیان اینکه این دارو باید تحت نظر پزشک تجویز و مصرف شود، اضافه کرد: بیمار طی 20 جلسه درمانی و دریافت این دارو می تواند به درمان قطعی دست یابند. این دارو با پشت سر گذاشتن مراحل سم شناسی مجوز لازم برای تولید انبوه را از وزارت بهداشت دریافت کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mahmood
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
2
4
سلام.
برای ویزیت شدن ویا جهت تهیه اش باید به کجا مراجعه کرد
نظرات بینندگان