arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

تلاش مسکو برای متقاعد کردن ترکیه جهت باز کردن حریم هوایی خود مقابل هواپیماهای روس به سمت سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه از تلاش مسکو برای متقاعد کردن آنکارا جهت باز کردن حریم هوایی ترکیه بر روی هواپیماهای روسی به سوریه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون وزیر خارجه روسیه از تلاش مسکو برای متقاعد کردن آنکارا جهت باز کردن حریم هوایی ترکیه بر روی هواپیماهای روسی به سوریه خبر داد.

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری این کشور به خاورمیانه و کشورهای آفریقا خاطرنشان کرد، در پی جنگ میان مسکو و اوکراین، تماس‌ها و ارتباطات میان کشورش و آمریکا در خصوص منطقه به ویژه سوریه در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هیچ تماسی وجود ندارد، ما آماده گفت‌وگو و رایزنی در خصوص بهترین راه حل‌ها برای مشکلات منطقه به ویژه سوریه هستیم اما آمریکایی‌ها در حال حاضر از تماس با ما اجتناب می‌کنند.

این دیپلمات روسی همچنین تاکید کرد، این موضع آمریکا "مخرب و غیرسازنده" است.

بوگدانف همچنین تصریح کرد، مکانیسم رفع درگیری بین روسیه و اسرائیل در سوریه همچنان پابرجا است و به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادعاهای مطرح شده مبنی بر استفاده نظامیان روسیه از سامانه اس-۳۰۰ علیه جنگنده‌های اسرائیلی در حریم هوایی سوریه را رد کرد

بوگدانف همچنین از تلاش مسکو برای متقاعد کردن آنکارا جهت باز کردن حریم هوایی ترکیه بر روی هواپیماهای روسی برای حرکت به سمت سوریه خبر داد.

نظرات بینندگان