arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

فنلاند: به عنوان عضو ناتو، به حفظ امنیت ترکیه متعهد خواهیم بود

رئیس جمهور فنلاند در نشست با روسای جمهور آمریکا و سوئد گفت که به عنوان عضو آینده پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " به حفظ امنیت ترکیه متعهد خواهیم بود همانطور آنکارا به امنیت ما متعهد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس جمهور فنلاند در نشست با روسای جمهور آمریکا و سوئد گفت که به عنوان عضو آینده پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " به حفظ امنیت ترکیه متعهد خواهیم بود همانطور آنکارا به امنیت ما متعهد است.

به گزارش  رویترز، سائولی نینیستو روز پنجشنبه افزود : فنلاند برای رفع نگرانی‌های ترکیه در مورد عضویت در ناتو آماده گفت و گو است.

وی گفت: فنلاند همیشه روابط دو جانبه افتخارآمیز و خوبی با ترکیه داشته است. وی گفت:

رئیس جمهور فنلاند در سخنان خود در کاخ سفید، تروریسم را در همه اشکال آن محکوم کرد و افزود: دولت فنلاند به طور فعالانه در مبارزه تروریسم شرکت می‌کند. ما آماده هستیم تا درباره همه نگرانی‌هایی که ممکن است ترکیه در مورد عضویت ما داشته باشد به شیوه‌ای باز و سازنده بحث کنیم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نینیستو رئیس جمهوری فنلاند و ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد در کاخ سفید با یکدیگر دیدار و درباره گسترش ناتو گفت وگو کردند.

بایدن در نشست خود با روسای جمهور فنلاند و سوئد ضمن حمایت مجدد این کشور از پیوستن دو کشور اروپایی به ناتو گفت: قرار است فرآیند این الحاق را طی گزارشی با نمایندگان کنگره مطرح کند.

نظرات بینندگان