arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کشوری در ۱۴۰۱

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان زیرپوشش این صندوق در سال ۱۴۰۱ خبر داد. وی گفت: برای بازنشستگانی که تاریخ ازدواج خودشان و تاریخ تولد فرزندانشان قبل از سال ۱۴۰۱ باشد، امتیاز ۱۲۱۵ برای عائله‌مندی و امتیاز ۳۱۵ برای حق اولاد تعیین شده است. براین اساس، مبلغ عائله مندی برای این افراد ۴۰۷هزار و ۳۸۹ تومان و حق اولاد نیز ۱۰۵ هزار و ۶۱۹ تومان محاسبه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان زیرپوشش این صندوق در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی با اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت گفت: در راستای مفاد بندهای (۲) و(۱۰) مصوبه اخیر هیات وزیران که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در خصوص «تعیین حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته» صادر شده است، برای بازنشستگانی که تاریخ ازدواج خودشان و تاریخ تولد فرزندانشان قبل از سال ۱۴۰۱ باشد، امتیاز ۱۲۱۵ برای عائله‌مندی و امتیاز ۳۱۵ برای حق اولاد تعیین شده است.

وی اظهار داشت: براین اساس، مبلغ عائله مندی برای این افراد ۴۰۷هزار و ۳۸۹ تومان و حق اولاد نیز ۱۰۵ هزار و ۶۱۹ تومان محاسبه خواهد شد.

خدامی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به مساله جوانی جمعیت و فرزندآوری در نسل های مختلف گفت: براساس مصوبه دولت در صورتی که تاریخ ازدواج بازنشسته و تاریخ تولد فرزند یا فرزندان وی در سال ۱۴۰۱ ثبت شده باشد، امتیاز عائله مندی و حق اولاد به ترتیب به ۲۴۳۰ و ۹۴۵ افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: براساس این امتیاز، مبلغ عائله مندی ۸۱۴ هزار و ۷۷۹تومان و حق اولاد نیز ۳۱۶ هزار و ۸۵۸ تومان خواهد بود.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: تنها بازنشستگانی مشمول این بخشنامه می‌شوند که دستگاه و ذیحسابی محل اشتغال آن‌ها دارای ردیف بودجه بوده و تحت پوشش این صندوق باشند و بنابراین، دستگاه‌های فاقد ردیف بودجه مشمول این بخشنامه نخواهند شد و موضوع باید از دستگاه اجرایی مربوطه پیگیری شود.

به گفته وی، برنامه ریزی لازم توسط متولیان امر برای اعمال اصلاح جدول مربوطه در سامانه پرداخت مستقیم صندوق بازنشستگی کشوری در «خرداد ۱۴۰۱» در فرآیند کاری قرار گرفته و این موضوع به تمامی مدیران استانی صندوق ابلاغ شده است.

نظرات بینندگان