arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

امام جمعه ساری: دشمنان می‌خواهند با برجام‌ها تسلیم خواسته آنان شویم

محمدی لائینی، امام جمعه ساری گفت: ارز ترجیهی را نوعی سفره فساد دانست و گفت: اصلاح بزرگ اقتصادی گامی بزرگ برای جلوگیری از فساد و رانت است و دشمنان می‌خواهند تا ما تسلیم آمریکا و سیاست‌های دشمنان شویم و ۲۰۳۰ آن های اجرا کنیم و زیربار ذلت و سلطه غرب برویم و با برجام ها تسلیم خواسته آنان شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: شکل گیری خانواده های کم جمعیت و تاخیر ازدواج برنامه دشمنان است از این رو باید به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره خانواده و جمعیت توجه کنیم.

 آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید و سفارش بر تقوای الهی اظهار داشت: انسانیت به انسان بودن است نه آنکه نسبت به نیازمندان و مستمندان بی تفاوت باشیم.

وی دارالمتقین را از نام‌های بهشت بیان کرد و گفت: خانه متقین در روز قیامت خوب است و دارالفاسقین جایگاه بدکاران و جهنمیان است و نباید به سمت فسق و فجور برویم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خواستار توجه به سیره و منش این امام همام شد.

آیت الله محمدی لائینی همچنین به هفته بدون دخانیات اشاره و اضافه کرد و گفت: جهان با این آسیب روبرو هستند و سیگار و قلیان نباید به جامعه راه یابد زیرا بساط قلیان سبب بروز آسیب‌ها و جرایم دیگری است.

امام جمعه ساری با گرامیداشت آزادی خرمشهر آن را ناشی از روحیه ایثار، جهاد و معنویت دانست و گفت: خرمشهر و خرمشهر را عرفان و معنویت، تقوا و در یک جمله خدا، آزاد کرده است و باید در زندگی همواره با عرفان و معنویت سروکار داشته باشیم.

وی یکی از بهترین خدمت را اهدای عضو و اهدای زندگی بیان کرد و گفت: اهدای عضو سبب نجات جان چندین نفر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روز جوانی جمعیت گفت: ایران اسلامی امروز با سیاست‌های جوانب به سمت پیرشدن جمعیت پیش می‌رود و خراب کردن خانواده‌های و طرح برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی، درپی تحقق اهداف است.

وی یادآور شد: دشمنان درپی آن هستند که با تأخیر ازدواج، خانواده جدید شکل نگیرد یا شکل گیری خانواده‌های کم جمعیت از دیگر برنامه‌های دشمنان است و اگر سیاست‌های دشمنان در حوزه خانواده تأثیر گذارد از نظر جمعیتی در آینده با چشم انداز نگران کننده‌ای روبرو هستیم.

امام جمعه ساری تصریح کرد: با روند کنونی جمعیت ایران در ۸۰ سال آینده کمتر از نصف می‌رسد، از این رو باید به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه جمعیت و خانواده توجه کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان امروز قصد دارند روی اطلاعات و شناخت مردم با تبلیغات گسترده اثرگذار باشند و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و بخشی از مشکلات را در اقتصاد به نظام نسبت دهند درحالی که در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، نظامی و غیره دارای پیشرفت‌های چشمگیری هستیم.

آیت الله لائینی ارز ترجیهی را نوعی سفره فساد دانست و گفت: اصلاح بزرگ اقتصادی گامی بزرگ برای جلوگیری از فساد و رانت است و دشمنان می‌خواهند تا ما تسلیم آمریکا و سیاست‌های دشمنان شویم و ۲۰۳۰ آن های اجرا کنیم و زیربار ذلت و سلطه غرب برویم و با برجام ها تسلیم خواسته آنان شویم.

نظرات بینندگان