arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

رئیس بانک مرکزی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را امری «اجتناب ناپذیر» خواند

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر بود، گفت: تبیین این اقدام مهم دولت و مقابله با قاچاق کالا برای مردم حتما لازم و ضروری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایبِنا: رئیس کل بانک مرکزی با مثبت ارزیابی کردن وضعیت ارزی کشور، از بالا بودن عرضه نسبت به تقاضا در این بازار خبر داد.

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی عصر دیروز در حاشیه دیدار با تولیدکنندگان و اعضای اتاق بازرگانی تبریز در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت بازار ارز کشور اظهار کرد: وضعیت فعلی بازار خوب است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی در این خصوص که اصلاحات ارزی اخیر چه تاثیری بر این بازار داشته، تصریح کرد: با تمهیدات و اقدامات انجام شده چالشی در این زمینه نداریم و آینده بازار ارزی کشور را نیز مثبت ارزیابی می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بازار رسمی متشکل و نیمایی به مقدار مورد نیاز در حال عرضه هستیم و حتی میزان عرضه ما از تقاضا بیشتر است و مشکلی در این خصوص نداریم.

صالح‌آبادی همچنین با تاکید بر اینکه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر بود، گفت: تبیین این اقدام مهم دولت و مقابله با قاچاق کالا برای مردم حتما لازم و ضروری است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و هدایت صحیح اعتبارات بانکی به بخش تولید افزود: حمایت جدی شبکه بانکی از تولید صادرات محور و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

نظرات بینندگان