arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساخت "متاورس" اختصاصی توسط ارتش آمریکا

در حالی که غول‌های فناوری، مؤسسات مالی و شرکت‌های فناور مشتاق هستند که بخشی از انقلاب اینترنتی به نام "متاورس" (metaverse) باشند، به نظر می‌رسد ارتش ایالات متحده از مدت‌ها پیش در حال ساختن نسخه‌ای از این دنیای دیجیتال برای خود است. ارتش آمریکا در حالی که از واقعیت مجازی برای آماده کردن پرسنل خود برای میدان نبرد استفاده می‌کند، بیمارستان‌های نظامی نیز از این فناوری برای کمک به سربازان برای دور شدن از شرایط وحشتناکی که در جنگ تجربه کرده‌اند و مبارزه با استرس پس از سانحه استفاده کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: به نظر می‌رسد ارتش ایالات متحده سال‌ها است که در حال ساخت متاورس خود است.

به گزارش  وایرد، در حالی که غول‌های فناوری، مؤسسات مالی و شرکت‌های فناور مشتاق هستند که بخشی از انقلاب اینترنتی به نام "متاورس"(metaverse) باشند، به نظر می‌رسد ارتش ایالات متحده از مدت‌ها پیش در حال ساختن نسخه‌ای از این دنیای دیجیتال برای خود است.

وقتی کسی در مورد متاورس صحبت می‌کند، معمولاً تصویری در ذهن ترسیم می‌شود که در آن مردم در دنیای دیجیتال همانطور که "مارک زاکربرگ" مؤسس شرکت "فیسبوک" که اکنون به "متا" تغییر نام داده است، می‌گوید، با هم ملاقات می‌کنند.

"مارک زاکربرگ" با اعلام قصد خود برای ایجاد این قلمروی دیجیتالی توانست توجه جهانی را به خود جلب کند و تعداد زیادی از شرکت‌های دیگر را به این دنیای کاملاً جدید علاقه‌مند کند.

آیا این یک دنیای کاملاً جدید است؟

کسب‌ و کارهای بزرگ و کوچک عجله دارند تا بخشی از متاورس باشند و زمین‌های مجازی را با قیمت چند میلیون دلاری تصاحب کنند. اما با نگاهی فراتر از زرق و برق این دنیای جدید متوجه می‌شویم که اجزای سازنده آن چندان جدید نیستند. محیط‌های واقعیت افزوده و مجازی، نمایشگرهای روی هدست‌ها و شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی مدت‌هاست که در مجموعه‌های نظامی وجود داشته‌اند.

فناوری واقعیت مجازی(VR) در دهه گذشته بخشی جدایی‌ناپذیر از آموزش خلبانان و ملوانان در ارتش ایالات متحده بوده است. با توجه به هزینه‌های میلیون‌ها دلاری روی هر قطعه از تجهیزات نظامی، نیروهای دفاعی همواره برای آموزش پرسنل خود به محیط‌های شبیه‌سازی شده متکی بوده‌اند. این فناوری همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که تجهیزات را تا حد ممکن آزمایش کنند و برای بهبود مهارت‌های انسانی به شکل بی‌وقفه تلاش کنند.

ارتش آمریکا در حالی که از واقعیت مجازی برای آماده کردن پرسنل خود برای میدان نبرد استفاده می‌کند، بیمارستان‌های نظامی نیز از این فناوری برای کمک به سربازان برای دور شدن از شرایط وحشتناکی که در جنگ تجربه کرده‌اند و مبارزه با استرس پس از سانحه استفاده کرده‌اند.

بخش دفاعی شرکت "بوئینگ" از واقعیت افزوده(AR) برای آموزش مکانیک‌های خود ساعت‌ها قبل از تماس با هواپیمای جنگی روی ناوها و برای اهداف تعمیر و نگهداری آنها استفاده می‌کند، در حالی که ارتش ایالات متحده قراردادی نزدیک به ۲۲ میلیون دلاری با شرکت "مایکروسافت" برای تحویل بیش از ۱۲۰ هزار هدست "هولولنز" امضا کرده است. این در حالی است که این قرارداد خیلی قبل از اینکه "فیسبوک" به "متا" تبدیل شود، منعقد شده است.

اسباب بازی‌های جدید ارتش ایالات متحده برای تحقق متاورس

این که ارتش ایالات متحده در صدر توسعه دنیای متاورس باقی مانده است، در پروژه‌های جدید آن که از دستیاران هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، مشهود است؛ پروژه‌هایی که به سربازان از طریق صداها، گفتار و گرافیک بر اساس مکان و عملکردشان مشاوره ارائه می‌دهند.

خلبانان جنگنده با استفاده از آنها مهارت کسب می‌کنند و سلاح‌های مختلف در این فضا از فرآیند آزمون و خطا و برای کسب مهارت و مانور انسانی می‌گذرند.

برای کسانی که در پی کسب اطلاع از چشم‌انداز "زاکربرگ" نسبت به متاورس هستند، می‌توان گفت که در ماه دسامبر سال گذشته، نیروی هوایی ارتش ایالات متحده جلسه‌ای در سطح بالا در یک محیط مجازی برگزار کرد که بیش از ۲۵۰ نفر از مناطق مختلف در جهان به آن ملحق شدند.

قابل ذکر است که ارتش ایالات متحده مجبور نیست متاورس خود را به "متا" یا "مایکروسافت" واگذار کند، چرا که دنیای متاورس ارتش آمریکا با مجموع قطعات اختصاصی آن ساخته شده است و در حال حاضر بسیار بیشتر از آنچه ما می‌دانیم، عملیاتی است.

نظرات بینندگان