arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

مسکو: هر کاری که ممکن است برای اطمینان از نتیجه مثبت مذاکرات وین انجام می‌دهیم

«ماریا زخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای گفت که تماس‌ها بین طرف‌های مذاکرات وین قطع نشده است. وی تصریح کرد: «به نوبه خود، ما قصد داریم به انجام هر کاری که ممکن است برای اطمینان از نتیجه مثبت مذاکرات در وین ادامه دهیم، که مستلزم تلاش‌های صمیمانه همه شرکت‌کنندگان از جمله ایران، ایالات متحده و کشور‌های اروپایی است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «ماریا زخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای گفت که تماس‌ها بین طرف‌های مذاکرات وین قطع نشده است.

زخارووا شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری در وزارت خارجه روسیه گفت: «با وجود وقفه خاصی که در مذاکرات وین رخ داده، کشورها و طرف‌های توافق هسته‌ای و همچنین نمایندگان ایالات متحده همچنان به تلاش‌های شدید خود ادامه می‌دهند و در عین حال به دنبال مؤثرترین و قابل قبول‌ترین راه برای ازسرگیری اجرای کامل توافق تحت مؤلفه‌های اولیه آن هستند».

به نوشته وبگاه این وزارتخانه، وی تاکید کرد: «همه طرف‌های ذی‌نفع متوجه هستند که هیچ جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وجود ندارد».

این دیپلمات روس توضیح داد: «طرفین در روند مذاکرات همچنان تماس‌های خود را حفظ می‌کنند. انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام هفته گذشته به تهران سفر کرد. همکاران اروپایی و ایرانی دیدارهایی را که در این سفر برگزار شد، مثبت ارزیابی می‌کنند و به پیشرفت‌های اولیه اشاره دارند».

زخارووا اضافه کرد: «این مسئله، امید خاصی را القا می‌کند که ما یک گام دیگر به سمت هدف اصلی خود یعنی اطمینان از فعال‌سازی مجدد کامل برجام برداشته‌ایم».

بر اساس این بیانیه، وی تصریح کرد: «به نوبه خود، ما قصد داریم به انجام هر کاری که ممکن است برای اطمینان از نتیجه مثبت مذاکرات در وین ادامه دهیم، که مستلزم تلاش‌های صمیمانه همه شرکت‌کنندگان از جمله ایران، ایالات متحده و کشورهای اروپایی است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: «این موضع محکم و عینی ماست. ما از همه نیروهای سالم می‌خواهیم که از انرژی خود برای حفظ برجام و بازگرداندن تعادل مدنظر منافعی که به آن وابسته است، استفاده کنند».

پیش از این نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مثبت توصیف کردن سفر معاونش به تهران، گفت این سفر اجازه از سرگیری مذاکرات با ایران را داد.

نظرات بینندگان