arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

ظرفيت پذيرش كنكور 91 اعلام شد؛ ورود 620 هزار دانشجوي جديد امسال به دانشگاه‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست جديد سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز فرايند برگزاري كنكور سراسري سال 91 از روز پنجشنبه 8 تير ماه، از پذيرش620 هزار داوطلب در كنكور 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر ابراهيم خدايي صبح امروز در اولين نشست خبري خود در سمت سرپرست سازمان سنجش با اشاره به برگزاري كنكور سراسري 91 براي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم، نيمه حضوري دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، پيام نور، غيرانتفاعي و غيردولتي و دانشگاه‌هاي ويژه فرهنگيان از 8 تيرماه، گفت: براي شركت در اين آزمون يك ميليون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام كرده‌اند.

وي با اشاره به ثبت‌نام بيش از يك ميليون داوطلب در كنكور 91، گفت: از اين تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد ثبت نام كرده‌اند.

وي با بيان اينكه براي هر گروه آزمايشي مختلف كارت ورود به جلسه جداگانه صادر مي‌شود، خاطر نشان كرد: بر اين ا ساس براي يك ميليون و 192 هزار و 293 داوطلب كارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

زمان برگزاري كنكور گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه

وي با اشاره به برگزاري آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در صبح روز پنج شنبه 8 تيرماه، گفت: گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر روز پنجشنبه هشتم تيرماه، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح روز جمعه 9 تيرماه، آزمون گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي در بعد از ظهر روز جمعه 9 تيرماه و گروه آزمايشي علوم انساني در روز صبح شنبه 10 تيرماه در سراسر كشور به صورت متمركز برگزار مي‌شود.

اعلام نتايج اوليه كنكور از نيمه مرداد/آغاز انتخاب رشته مجازين از 17 مرداد

توكلي با بيان اينكه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطينه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتايج آنان به صورت كارنامه از 15 مردادماه اعلام مي‌شود، اظهار كرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ميتوانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتيب تقدم علاقه اقدام كنند.

اعلام نتايج نهايي در نيمه شهريور

مشاور سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتايج نهايي كنكور از 15 تا 17 شهريور ماه در طريق سايت سازمان سنجش خبر داد.
نظرات بینندگان